tisdag 8 juni 2010

Turistar

Härliga dagar här i Barcelona. Vi går och vi går, vi stannar lite och filmar, vi äter lite, vi sover. Och det är typ det. Det är inte mycket mer än så.
Idag har vi dessutom tränat, jag och Johan. Jag är ju inte så mycket för det där annars, eller rättare sagt: jag är jävligt dålig på det. Men det var förvånansvärt skönt faktiskt.

Ja, så det är så det är. Jag är ganska avslappnad, jag går runt här och funderar rätt mycket på meningslösheter.
Jag tittar på alla turister på alla platser vi passerar. Jag har någon jobbig inbyggd rädsla för att bli betraktad som ett sånt virrigt idiotiskt får som alla dem (så som jag betraktar dem i Stockholm). Men det är ju egentligen löjligt det där. Man borde omfamna sin inre turist lite mer. Jag är alltid killen som folk ber ta bilder på dem av någon anledning (kanske för att jag ofta står där med en väldigt stor kamera), idag har jag fotat ett japanskt par med polaroidkamera. Och när jag gjorde det så fick jag ändå lite lust att vara ett sånt där par en helg. Som går hand i hand på typ Drottninggatan med kamerorna på magen och som har bilder på varandra framför kända hus.
Det verkar trevligt tycker jag. Sen kan dessa funderingar i och för sig handla lite om tanken att bara vara i ett par, det är ju trevligt ibland, det vet jag ju. Det var ett tag sedan jag var det nu...

Andra funderingar idag?
Nej, det var nog det. Under en kort stund när jag såg folk åka väldigt fort på rollerblades längs stranden så tänkte jag att det ju kanske vore en skitkul hobby/träningsform att ta upp. Sen insåg jag att det var ganska löjligt och bestämde mig för att spara det till 40-årskrisen. Jag har väldigt impulsiva fantasier ibland...

Ps. Inlines? Skitsamma, det hette rollerblades när jag var liten, så det så.



Location:Avinguda del Bogatell,Barcelona,Spanien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar