tisdag 15 juni 2010

I väntans tider och så

Det var ett tag sedan jag bloggade ja... Det beror på att jag har varit väldigt passiv de senaste dagarna. Inte helt olik en klump deg har jag i många avseenden varit och en del av mig har njutit av det. Spelat TV-spel halva dagen, kollat på fotboll resten av dagen... Det har varit helt ok.
Samtidigt får jag lite ångest av overksamheten, det blev en hård omställning från stress till detta. Såhär ser jag ut där jag sitter ungefär, komplett med fånigt ansiktsuttryck och trasiga glasögon som får en att se ut som en idiot:




Jaja.
På torsdag åker jag till New York och jag antar att det mest är väntan nu. Uppladdning.

Men nej, hörrni nu känner jag ändå att jag behöver komma ut lite. Jag åker till söder och sveper en bägare med Mathias, det är aldrig fel. Mathias skickade mig föresten det här mailet idag, som svar på en helt enkel förfrågan om midsommarfirande, det är därför jag älskar honom och saknar hans blogg...

"Ja, detta lät nice.. e helt klart på, om de inte blir av en grej hos Valerias släkt.

PS: Jag har haft nackspärr i två dagar nu.. de suger verkligen. Det är totalt onödig information för er... Så ni borde sluta läsa nu... ni behöver verkligen inte läsa dehär heller.. Helt onödigt.. Jag kan garantera att allt som sägs utöver första meningen i detta mail är rent skräp... Tomt skitsnack som jag dräller ur mig för att focusera på något annat än tråkig programmering för en stund... Om ni har fortsatt läsa såhär långt e ni fan helt körda... eller uttråkade. Jag borde börja träna och äta nyttigare känner jag. De sägs att de e därför man får nackspärr. Alltså för att man inte tränar, inte dedär andra.. De e så dyrt o träna bara. Plus att man inte märker resultatet direkt. De känns nästan som man man lagt ned pengar på att bli bestraffad. Visst man får ju nånslags belöning när man tränat en längre period. De e ju de som e så jobbigt. Man vill ju få belöningen direkt efter intag som när man dricker öl eller hoppar fallskärm... Om ni fortfarande läser nu måste ni verkligen vara uttråkade... eller galna.. jag föredrar det sistnämda eftersom min psykiska hälsa ur ett rent statistiskt perspektiv blir bättre ju fler som är galna. Eller den blir ju inte bättre egentligen... men om man skulle basera psykisk hälsa på ett samhällssnitt av psykisk hälsa blir den ju i alla fall i högre om fler är galna, så därav mitt föredragande. Om ni har läst ända hit tänker jag straffa er. Jag tänker straffa er genom att avslöja en stor hemlighet i följande stycke:

(I Mathias mail följde sedan STORA mängder kod av den här typen:

l.eulerAngles = euler;
ApplyGravity ();
}

function ApplyGravity ()

Om ni läst hit kan jag meddela er att jag lurades.. ingen hemliget finns att finna i detta urstrista kodstycke, endast en massa nånsenskod. Straffet var att ni var tvungna att läsa igenom skiten... HAH... men jag varnade ju i början för att fortsätta läsa..

Nä nu måste jag fortsätta... Hörs"

3 kommentarer:

  1. Du var väldigt mycket mer lik Mats i dom där brillorna än utan.

    SvaraRadera
  2. Om man tränar märker man kanske inte så snabbt resultat i synliga muskler, men man märker väldigt snabbt skillnad i o-ont i nacken! mycket värt!

    SvaraRadera