onsdag 13 januari 2010

Killar och sånt som killar gör

Igår möttes vi över en plankstek och några öl, jag och mina bästa människor Erik och Mathias. Det är så härligt att man har några såna, såna som man vet att man alltid kommer att skratta väldigt mycket med och samtidigt få ut mer av intellektuellt än några andra.

Jaja, bland annat pratade vi om killar. Killar vi har känt och killar vi känner. Killar som vi gillade förr i tiden och som har visat sig vara helt annorlunda som vuxna... Därför tänkte jag skriva lite om killar idag, vad killar gör och hur de beter sig, så får vi väl se om vi kommer fram till något revolutionerande...

För det första har vi en kompis som träffade en tjej för något år sedan och sedan försvann från kompishänget. Inget ovanligt med det kanske, men den här killen undrar vi ändå lite över. Han bor med sin tjej, han jobbar tillsammans med sin tjej och han umgås bara med henne. Vi ser honom bara på fotbollsmatcher och då, den enda gången han överhuvudtaget lämnar hennes sida, så känner han sig ändå tvungen att ringa henne i halvtid... Det finns något sjukt i det beteendet som jag inte kan förstå. Hur orkar man vara med en enda person så mycket?
Och är det inte lite oschyst mot oss som ska vara hans vänner? Om det tar slut och han hör av sig, ska man strunta i honom då?

Hur som helst så har jag blandade känslor inför det där, för en del av mig önskar att jag kunde vara lite som han och släppa allt och bara vara kär och helt gå upp i en tjej sådär. Men det kan jag inte riktigt, å andra sidan så vill jag alltid ha tid för plankstek och öl på en tisdag...

1 kommentar:

  1. Jag har oxå funderat en hel del på det där, att många försvinner när de träffat någon. Till viss del tycker jag att man ska det. Det tar tid att vara i en relation men jag tycker samtidigt att man ska vara rädd om sina vänner. Har levt ett antal år längre än dig och med facit i handen så är det vännerna som hjälpt en i genom de svåra partierna i livet. Sen om man ska skita i nån som valt bort en för en relation, det är en svårare fråga. Tycker nog att alla har rätt till en andra chans ändå!
    PS! Gillar din blogg mycket
    Cina

    SvaraRadera