måndag 4 januari 2010

En nyårsbild först och sen en fråga


Plötsligt på den där festen jag var på på nyår så dök det upp ett helt gäng trummor från ingenstans. Ett tiotal människor började helt plötsligt att hålla en rytm på riktigt hippiemanér... Det var ganska härligt!
Ingen av dem var så vitt jag vet påverkad av annat än alkohol men likförbannat höll de på sådär i någon halvtimme. Intressant var det, den första fest jag varit på med trummänniskor (om man räknar bort Amanda som på nåt diffust sätt höll på med slagverk en gång i tiden tror jag).

Annat som hände på nyår: Värden bjöd på knäckebrödsvickning vid tresnåret och det visade sig att han hade hela kylen full med konstiga korvar och ostar. Jag tog för mig rikligt av en kryddig jävel och på väg hem märkte jag att mina läppar svullnat upp och att hälften av fingrarna på höger hand hade bytt färg till röd... Detta höll i sig halva dagen efter. Jag undrar vad det var i den där korven...

Jaja. Trummor och korv, det var det roligaste som hände på nyår. Man tycker att jag i alla fall borde ha fått hångla lite med någon som inte var Erik men ibland blir det inte som man vill.

Calle har föresten precis klagat på att jag länkat dåligt till den här bloggen från den förra, att han inte märkte att jag flyttat på ett bra tag. Det får mig ju att undra lite... Är ni kvar eller? Är det någon här? Pratar jag med mig själv?

Känns helt ok om det nu skulle vara så att jag pratar med mig själv, ville bara kolla.

13 kommentarer:

  1. Bara för att(ego)Calle inte märkt av att din blogg flytats betyder det ju inte at ingen annan märkt det. Sverige sussar fram till efter Treddondedag jul. Så brukar det vara.
    Tjing!

    SvaraRadera
  2. Lundakillen har rätt ;)

    SvaraRadera
  3. Nämen, det är ju undertecknad på tambo(u)rinen i bakgrunden!

    SvaraRadera
  4. Kvar! Hade du nån länk till Spotify över? /A. (annadahlback88@hotmail.com)

    SvaraRadera
  5. still here! blogspot är fiint. däremot är det gött med blogg either way.

    SvaraRadera
  6. Är med! Every day

    SvaraRadera
  7. Jag är kvar! Ser fram emot att få fortsätta ta del av dina tankar, skriverier, bilder och spotifylistor. Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Jag är kvar. Calle är dum.

    SvaraRadera
  9. äsch några är väl allt kvar

    SvaraRadera
  10. hittade precis hit igen. hade liksom glömt bort att du fanns.
    skönt att du bytt till blogspot dock. metro var crap.

    SvaraRadera