måndag 4 januari 2010

Tar morgonen med en grimasch

Årets första dag vad mig beträffar. Så känns det. Tillbaks på jobbet och nu har man hela våren framför sig.
Blev nästan irriterad när jag hörde att man ska vara ledig nu på onsdag igen, jag klagar inte men det skulle ju vara trevligare att ha den där dagen i mars någon gång, inte när man precis spenderat en hel vecka i antingen sängen eller i någon typ av rus...

Och ett nytt år för den här bloggen också. Vet inte riktigt om jag är taggad på det eller inte. Det finns så mycket man kunde skriva om, det händer så mycket konstiga, korkade, irriterande saker i det här landet och då och då får jag lust att skriva om vargjakt eller tonåringar som tar kål på varandra eller medelålders ”kändisar” som dagisbråkar i kvällspressen...
Men sen tänker jag att det där, det ska väl inte jag skriva om?
Vi får väl se hur det blir...

Och nu har jag påbörjat tre olika fortsättningar på det här inlägget om idel tråkiga saker. Det är något med mig idag, jag känner mig... rörig. Ofokuserad och hopblandad. Jag ska ta tag i mig själv så skriver jag något annat senare.

Tills dess:
Lyssnar uteslutande på gamla klassiker idag. Kanske den bästa låten som skrivits på svenska? (försök ignorera det jättekonstiga introt...)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar