tisdag 5 januari 2010

Sjukheten

Jaha. Då är man hemma då och gör hela sjuk-grejen; ligger i soffan
och fryser trots att jag har bäddat in mig som en eskimå, kollar på
Simpsons-avsnitt som jag redan har sett tio gånger, slumrar till då
och då.

Det vore väl inte helt fel egentligen detta, men det som framförallt
är jobbigt med att vara sjuk tycker jag är den jobbiga känslan jag
får av det. Det är en ångestaktig känsla av att vara ensam, det var
nog länge sedan jag saknade flickvänsgrejen så mycket som nu...
För det är ju ganska härligt när man är ett par och den ena blir
sjuk och så får man pyssla om lite eller bli ompysslad... Jag skulle
vilja ha någon som går ut och hyr alla starwars-filmerna till mig och
som mammar mig och försöker få mig att äta något, förstår ni hur
jag menar?


Ja ja...

9 kommentarer:

  1. Någon som redan har alla star wars filmerna och är en jäkel på att tillaga olika soppor?

    SvaraRadera
  2. Om ungefär sådär 10 dar så ser du till att bli frisk så vi kan dricka öl. Om inte..så lovar jag att jag ska pyssla om dig!

    SvaraRadera
  3. hade du bott i malmö eller jag i sthlm hade jag fixat alla star wars filmerna o kommit förbi dig. 2010 ska bli året jag gör de där sakerna som kanske är lite konstiga o annorlunda men ändå gör någon glad (även om jag kanske uppfattas som ett freak, helt enkelt skita i vad andra mskor tycker o tänker)som att ringa på dörren till en människa jag egentligen inte känner, för att han just då behöver lite uppmuntran i sitt sjukdomstillstånd... Men som sagt, nu går det ju tyvärr inte att fixa, så får bli en enkel krya på dig hälsning istället!

    SvaraRadera
  4. Aa.. Paolo Nutini. Lyssna på Paolo Nutini, deppa en stund. Sen mår du bättre. Tack!! /A.

    SvaraRadera
  5. Du verkar glömma att du känner någon som pluggar till nurse, och som dessutom har iaf 1 star wars-film hemma ;)

    SvaraRadera
  6. Skulle gärna pyssla om dig, hade jag bara varit i sthlm... Jag vet precis vad du menar. Du får lite värme här istället. Krya

    SvaraRadera
  7. stackarn, krya på dig iaf!

    SvaraRadera