måndag 18 januari 2010

Vad har hänt i helgen?

- Jag har givit bort en buddastaty helt utan att få något tillbaks. Snällt av mig.
- Jag har varit full på Marie Laveau. Igen. Jag borde ta en paus från det stället nu.
- Jag har pratat med Amanda om det där med att ta en vit period, hon ska göra det säger hon. Borde man det kanske?
- Jag har sett ”Upp in the air” med George Clooney och känt mig väldigt glad att jag har ett jobb.
- Jag har haft en dröm om att hela min klass på gymnasiet tittade på när jag duschade. Extremt obehagligt.

Och så vidare och så vidare... Inte så spännande saker. Jag jobbar mot Thailand nu om ni förstår vad jag menar, har siktet inställt på lite värme och att ta fantastiska bilder på fantastiska platser, det vill jag göra! Alltid.

I övrigt så har jag tittat på alla bilder från Haiti och folk som spränger varandra i Afghanistan och skjuter varandra i Fittja och inte riktigt känt att jag kan greppa det. Nakna kroppar som skyfflas bort med grävskopa är liksom inte verkligt längre. Ändå berörs jag mer av såna bilder och såna nyheter nu än någonsin förut. När jag var yngre så kände jag mig alltid distanserad. Påverkades inte. Nu hugger det till i bröstet varenda gång. Jag vet inte om det är positivt eller negativt, men jag orkar inte med det. Jag har slutat läsa tidningarna så mycket, av den anledning och att allt annat som inte är hemskt är idiotiskt. Less på det. Så är det. Less.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar