onsdag 20 januari 2010

Sol

Vet ni vad jag tänker på idag? Sol. Värme. Ljummet öl. Såna saker.

Tankarna dras hela tiden till de där somrarna när jag jobbade på Sunda på Blidö. Kanske när man vaknade på morgonen och gick över fotbollsplanen för att göra frukost och kände hur daggvått gräs luktade. Kände det mot tårna. Spenderade hela dagar utan att ta på sig varken skor eller strumpor, blev av med sina stadsfötter. Gick på kottar och barr utan att det kändes.

Och sen när barnen hade åkt hem efter tolv dagar och man tog fram vinet och ölen och tände bastun och säkert hade någon en gitarr. På verandan med utsikt över vattnet med hud som hettade från solen och solblekt hår...
Eller Järvsö precis när solen går ned och myggorna är som moln som blänker i solen och det var en ny nyans på molnen varje kväll.


Sånt tänker jag på idag. Jag vet inte varför. Idag har jag sommaren i kroppen och det spritter och trycker för att komma ut.

Jag tänkte dela med mig av lite musik igen. Ni har säkert hört det mesta, en hel del har jag fått av er läsare. Här har ni en lista i alla fall, så vet ni vad jag har i lurarna när jag sitter här och jobbar på mot sommaren och låtsas att jag och Mathias ska åka och bada efter jobbet...

Här får ni!

2 kommentarer:

  1. Tillbaka-kaka:
    http://open.spotify.com/album/0TGTGuc2vXv6ZECoAf52N0

    SvaraRadera
  2. Tack tack tack för Mumford & Sons. Sigh no more är något av det bästa jag hört på riktigt länge. Och resten var bra det med!

    SvaraRadera