lördag 9 januari 2010

Nyvaken




Jag tror att jag till större delen har kommit över den här sjukheten nu, vilket är lägligt för ikväll ska jag på släktmiddag. Jag kanske behöver trimmas till och tvättas lite först men därefter ska det bli väldigt trevligt och fick jag välja så skulle jag även ut och slira senare, men nu borde man ju vara "smart" och ta det lugnt resten av helgen... Vi får väl se hur smart jag är senare, och vi får se hur det går med rökningen, det blir spännande.

Dagens grej är att en av två vänner jag har har förlorat sin kärlek till Orienten idag... Hon åkte till Thailand och lämnade honom här i kylan.


Nu är det inte så jättesynd om honom, sedan de två träffades har hon redan förkortat sitt livs resa från att vara på obestämd tid till sisådär ett par månader, så han överlever nog. Men jag förstår hans lilla sorg, det är tungt det där, precis när man är nykär och allt... Planen var att supa honom full ikväll men nu blev han också sjuk så då sket sig det.

Jag måste säga, och det gör jag med vetskapen om att han sällan läser den här bloggen, att för mig känns det ju lite småhärligt detta, ur rent självisk synpunkt. Nu behöver jag inte tävla med henne om uppmärksamhet! (en fajt jag ändå aldrig vinner eftersom att jag inte vill ligga med honom och han inte vill ligga med mig...) helt seriöst så är det lite så, jag ska ta hand om honom nu, han kommer knappt märka att hon är borta! Det är mitt mål...

2 kommentarer:

  1. haha, underbart. befriande att höra om ditt själviska tänk. alla är vi själviska, men vissa har en speciell uppstoppad moral att de aldrig skulle erkänna sig vara varken självisk eller mänsklig. typ:P

    SvaraRadera
  2. Du är allt snäller du. Å sen ere inte ofta som själviskhet slår så fint som i detta exempel.

    SvaraRadera