tisdag 26 januari 2010

Nu fyller vi det här inlägget med tidsfördriv för det kan vi behöva.

Det är kallt utomhus, det har jag lärt mig idag. Det är förjävla kallt. Men inga fler texter om att längta till sommaren, jag ska faktiskt sätta mig på ett plan till Thailand om 9 dagar, 2 timmar och 22 minuter (minus vad det nu kan tänkas ta att skriva klart det här), så jag har ingen rätt att klaga. Istället behöver man något att luta sig mot när det är såhär, såhär som det är.
Igår satt vi här på kontoret på eftermiddagen och Calle tittade ut genom fönstret och väste ”helvete!”.
”Vadå?” frågade jag.
”Nu blir det mörkt igen” sa han.
Och jag förstår honom, jag känner lite samma sak varje dag, någonstans finns en förhoppning om att det kanske kommer att fortsätta vara ljust den här kvällen...

En dag lämnar vi det här landet tycker jag. Det skulle inte göra mig så mycket. Fram tills dess håller jag mig underhållen på vintern. Jag ser till att ha filmer, TV-serier, spel och musik för att klara det här året också.

Så, jag bjuder er på lite sånt idag. Först en fin låt från en spellista som Zuzanne satte ihop åt mig.



Och sen lite Jan Stenmark, för att det är det bästa, och för att det alltid funkar.


Fler Stenmark finns här

Och sist ett par bilder från Rikets sal, som blivit min nya favorit när jag behöver skratta.



Blev ni glada nu?

2 kommentarer:

  1. Så glad som man kan bli när man är förkyld och fryser och ändå måste plugga. Alltså jätteglad!

    SvaraRadera
  2. haha. "en slags mening i livet"..

    SvaraRadera