söndag 23 maj 2010

Alla människor...

Jahaja. London dag 2. Solen skiner och sånt. Det kommer att bli en underbar dag på många sätt och säkert en jobbig dag på andra sätt. Vi gick så mycket igår så att jag faktiskt har blåsor under fötterna vilka lär göra sig påminda idag... Men att klaga nu, solig dag, 25 grader i London, det vore inte så snyggt va?
I övrigt var vi jävligt klyschiga igår och det är det ofta väldigt skönt att vara. Vi gjorde alla atraktioner, vi åt engelsk mat, vi avslutade kvällen med att bli lite lulliga och se fotboll på vad som bara kan beskrivas som arketypen för en brittisk bar. Trevligt var det.
Så efter en sån dag har jag inte så mycket att skriva.
Förutom något som jag och Johan pratade om igår och som jag inte kan sluta tänka på.
Igår på lördagkvällen så fullkomligt myllrade det på gatorna av folk i hela stan. Igår på dagen så var Hyde Park fyllt av solbadare till bristningsgränsen. Antagligen har jag aldrig sett så mycket människor på en och samma dag. Och om man tillåter sig tänka på att alla de där människorna har en historia och ett liv och drömmar och bara att alla de där människorna igår hade middagsplaner någonstans... Det blir så svindlande när man tänker så efter en dag som igår. Som när man någon gång slås av tanken på hur stort Universum är, ni vet. Jag vet inte... Jag tror inte att jag har tänkt så förut. Det är en konstig tanke bara.

Fullständigt innehållslöst svammelinlägg... Men i mitt försvar så skrevs det i luckan mellan dusch och frukost, och det är inte den bästa tiden på dagen.
Hoppas att ni har en härlig söndag!



Location:Leinster Terrace,Paddington,Storbritannien

1 kommentar:

  1. Hur var den engelska hotellfrukosten? Ägg, bacon och hur smakar deras kaffe? Minns själv att "idioterna" har socker på popcorn… så var de – också – förstörda. Engelsmän och mat = no no.

    SvaraRadera