måndag 10 maj 2010

I Paris

Idag fyller jag 25, hurra för mig! Och jag spenderar den här födelsedagen i Paris, det känns underligt. Jag har aldrig haft en födelsedag innan då jag inte har träffat någon släkt eller några vänner, så jag antar att det inte riktigt känns som födelsedag alls idag. Det känns som något annat, som min första dag i Paris antar jag.
Jag har aldrig varit här förut. Det är vackert på massor av sätt och jag älskar att strosa i nya städer, så på något sätt blir det ju en mycket bra födelsedag det här ändå.
Jag kan förstå att man pratar om Paris som kärlekens stad, det är inte så svårt att tänka sig att vara här med någon annan, att vara kär här, det vore något. En dag kanske...

Ikväll ska vi gå på Moulin Rouge. Jag vet inte riktigt vad det är. Någon slags pin-up-show med halvnakna damer och... Dans? Tuttar? Jag vet inte men det blir nog en trevlig avslutning på den här dagen.

Allt det som står ovan skrev jag på tunnelbanan på väg hem. För en timme sedan. Den senaste timmen har vi spenderat irrandes på Paris gator letandes efter vårt hotell. Vi visste att det hette något med "opera", det visade sig att en hel del andra hotell i den här stan också gör det...
Så, en liten svacka i en annars trevlig dag.

Nåväl. Jag svamlar lite här och hoppar fram och tillbaka men det får ni leva med, jag känner mig allmänt rörig idag...
Hur känns det då att fylla 25?, undrar ni. Hur känns det att ha kommit halvvägs igenom sina 20? Deppigt? Glatt?
Jag kan nog ärligt säga att det inte känns någonting just nu. När jag tänker på det och funderar på siffran så kanske jag hellre hade stannat på 24. Men det är ingen stark känsla.
Jag hade förväntat mig en större 25årskris av någon anledning. Kanske är det för att jag är här i ett hotellrum istället för hemma, i Paris istället för Stockholm, som det inte känns så mycket. Jag tänker inte fundera så mycket på det mer. I alla fall inte idag.

Till sist: Tack alla som har grattat! På SMS, på Twitter, på facebook och inte minst här på bloggen. Ni är fina ni och ni betyder mycket för mig, kram!



Location:Rue de Douai,Paris,Frankrike

8 kommentarer:

  1. Grattis, grattis pudding!

    SvaraRadera
  2. jag brukar aldrig kommentera bloggar (vet ej varför egentligen..) men skulle du kunna ta med en bloggläsare med ut i vimlet? jag är i Sthlm i juni och kommer vara helt lost. vill dansa till indie och liknande. hör av dig om du skulle kunna tänka dig att skita i läsare-moralen. puss.

    SvaraRadera
  3. Och grattis såklart!

    SvaraRadera
  4. Stort grattis på födelsedagen! Och grattis till att du får uppleva Paris för första gången!

    Vill tipsa om klubben Truskel. Du kanske redan har hört talas om det, men det är ett härligt rock/pop-hak som jag tror passar dig =0) http://www.myspace.com/truskel_paris

    Sen är Marais ett måste att strosa runt i, särskilt på söndagar.

    SvaraRadera
  5. Drömmen att fira sin födelsedag i bästa staden! Grattis!

    SvaraRadera
  6. Caroline: Det kunde jag väl om du är trevlig och bjuder på öl... Nä men maila mig så kan vi se, om jag är hemma när du kommer borde jag absolut ta mitt ansvar och guidea en vilsen läsare i stan!
    jesper@jesperlindstrom.se

    Vanessa: Tyvärr hann vi inte ut i nattvimlet, synd för det kan jag tänka mig är härligt!

    SvaraRadera