söndag 2 maj 2010

Hatet

Fick en kommentar på inlägget nedan, jag har mycket hat inom mig skrevs det, och har jag aldrig tänkt på att Benjamin kanske gillar att stå på scen? osv...
Jag ska inte sätta taggarna utåt här, det händer att det hittar hit haters som av någon anledning inte tycker om mig och det tycker jag enbart är roligt men i detta fall så kändes det lite eftersom att personen som kommenterade hade en poäng... Det finns faktiskt betydligt värre saker att uppröra sig över än den där lille grabben och poängen grumlades lite av den obehagliga videon, att jag inte hatar Benjamin, jag tror bara inte att det är så bra att barn inte får göra barnsaker utan istället sitter i en sminkloge på Oscars och äter cateringsushi med Henrik Dorsin...

I alla fall, när någon säger att man har mycket hat inom sig så blir man faktiskt tvungen att fundera på om det är så. Jag vet inte faktiskt... Just idag... Just idag har jag kanske det.
Det har inte varit den härligaste söndagen någonsin precis. Jag sitter på jobbet nu, fortfarande, och det känns som att jag är på väg att gå sönder. Jag sov knappt i natt och jag har nästan börjat gråta här av trötthet ett par gånger idag. Sådana dagar är på något sätt bitterljuva, det är svårt att beskriva men känslan är inte alltigenom negativ...
Om några få timmar ska jag infinna mig på Centralen för färd till Arlanda för färd till Budapest. Ingen resfeber. Ingen känsla som säger mig att jag ska sova i hotellsäng imorgon. Konstigt är vad det är.

Nu ska jag sluta klaga och åka hem och packa istället.

4 kommentarer:

  1. Klaga på du. Johan håller på lika dant på sitt håll, ser jag. Det ligger väl i luften, som det heter.

    Budapest. Säger mig inget förutom att det ska ha fina simbadhus. Hoppas du kan koppla av lite ändå.

    SvaraRadera
  2. Fast det är ju också lite töntigt att folk påstår att man "har mycket hat inom sig" för att man kritiserar/poängterar något som man stör sig på. Bara för att man har en åsikt, som kan upplevas negativ, om något eller någon så behöver inte det betyda att man bär på något sorts hat. Klyscha: hata är ett starkt ord! (Att ha en åsikt är däremot rätt bra)

    SvaraRadera
  3. Haha, jag tycker det är skönt att du uppmärksammar den smått obehagliga Wahlgrenismen. :D

    SvaraRadera
  4. Jag tror att Benjamin Wahlgren tycker det är kul att stå på scen med halvgamla b-kändisar på samma sätt som Ulf Ekmans barn tycker det är kul att hänga med Livets Ord. Och det baserar jag på mina egna fördomar.

    P.s. Hälsa bylingen i Budapest och tacka för senast. Jag kan följa med när allt är preskriberat.

    SvaraRadera