tisdag 4 maj 2010

Budapest dag 2

Ännu en dag då vi har gått och gått... Mer än så har jag väl inte att säga idag, vi gör turistgrejen fast vi jobbar och det är väldigt trevligt att uppleva en ny stad.
Det härligaste är nästan att det är sommar här. Det blommar överallt och idag har det varit över 25 grader. I parkerna vi besökte låg folk och solade och par låg i gräset och var kära. Det känns härligt. Det är väl det som är fint med att besöka en annan, sydligare stad såhär på våren, man kastas rakt in i sommaren istället för att långsamt vänja sig vid att allt inte är grått...

Jag skulle gärna visa en massa bilder men det får bli om ett par dagar när jag har en dator.

För övrigt: Det är lite härligt att bo på hotell men jag tycker alltid att det är lite obekvämt när de kommer in på rummet under dagen och städar. Igår när vi skulle sova så upptäckte jag att sängens kudde var en väldigt otrevlig historia, däremot fanns det en soffkudde i passande storlek fast med ganska omysigt fodral. Så jag körde ett gammalt kollotrick och trädde en t-shirt över den.
Nu har den placerats prydligt på min säng och jag ser framför mig att städaren undrar vad fan det är för fel på oss.




Sånt som jag får lite försiktig ångest över...

Location:Váci utca,Budapest,Ungern

1 kommentar:

  1. Är precis hemkommen från Budapest, bodde bara en gata bort från váci utca vid ferenciek tere. Måste bara säga att det är en otroligt vacker stad men de är duktiga på att lura en på pengar, även i större butiker. Blev av med ca 300 kronor bara första kvällen!

    Annars ha en trevlig vistelse och njut av det underbara vädret! :)

    SvaraRadera