fredag 7 maj 2010

Till havs!

Bordar båten. Trevligt. Jag gillar att åka båt, tätt efter tåg så är det nog mitt favoritfärdmedel tror jag...
Mycket underliga typer här dock. Såna där studenter med overaller överallt. Jag är ju lite av en sån där cynisk människa ibland och är det något jag ofta raljerar mitt ogillande över så är det såna där studentikosa konstiga beteenden som de håller på med. Jag förstår det inte antar jag, det tilltalar mig inte överhuvudtaget. Vad är syftet med att se ut såhär?




Men nu är det inte läge att vara sån väl? De får säkert ut något av det där. Gemenskap kanske, vad vet jag...
Nu ska jag försöka hitta de andra marschallerna och kanske dricka en liten öl, vi får se.

6 kommentarer:

  1. Haha! Vilka original du har hittat. Jag är ju själv student, men finner det lite lustigt att de går klädda sådär. Speciellt nu. Vanligtvis är det tekniker-nollorna (nollor som i "som nollas", inte nollor som i losers.. officiellt sett) som springer runt i overaller under de fyra första veckorna på höstterminen. Slutsats 1: Underligt! Slutsats 2: De är nog inte studenter från Lund.

    SvaraRadera
  2. Vad då Lund? De kan väl lika gärna komma från KTH i Playa de Stockholmia?!

    Fast… de är lite egendomliga, teknologerna. Det medges.

    SvaraRadera
  3. Ulrika Karlsson7 maj 2010 kl. 17:12

    Som en ex-student, kan jag tänka mig att det är AG på gotland just denna helgen! Dvs en stor supar helg för studenter från hela sverige ca 1000 st som samlas och festar i sina ovvar på gotland! Jag var med på AG 2 gånger under mina student år, jag hade gul overall =o) Det är självklart en fråga om gemenskap, men framförallt praktiska festarkläder!! Man kan sätta sig överallt och inte vara rädd för fläckar osv, för det är ju en festarovve, den ska vara smutsig typ =o) Jag är nu 30 år och jag saknar den tiden då man alltid tog sikte på nästa fest! Ojoj nostalgi!!!

    SvaraRadera
  4. Tycker studenter i overall är en mycket obehaglig syn, lite som att se lajvare. Smutsiga människor...

    SvaraRadera
  5. Jag måste säga att ajg har aldrig riktigt förståt mig på den där grejen med overoller, generaler etc. Tycker att hela grejen känns lite som en sekt...

    SvaraRadera
  6. Det är tufft att plugga ibland. Och på ett eller annat sätt behöver man få vara lite barnslig och ha skoj. Leka lekar och partaja i skogen kanske. Då är det mycket praktiskt med en overall. Kommer du ihåg hur det var när man var liten och lekte utan att bry sig om kläderna blev skitiga? Samma känsla i overall! Den blir också en liten klenod, med ritade/skriva/fastsydda minnen från studietidens alla fester.

    Sen behöver man kanske inte gå klädd i den varje dag, om man inte vill :)

    SvaraRadera