söndag 30 maj 2010

Blandade klagomål och hyllningar

Jag sitter på jobbet idag, det är inte så farligt ändå. Småjobbar lite och bloggar och sådär, det kunde vara värre... Helt ok helg tycker jag, har haft trevligt med trevliga människor och druckit mig berusad, det var väl det hela.
Trevligt. Roligt, etc.

Hade ändå lite svårt att slappna av igår, gick runt och funderade på allt jag måste få klart i veckan som kommer. Onödigt att fundera på det när man är på en fest och bara borde koncentrera sig på att ha trevligt, eller hur? Så då blev jag irriterad på mig själv och på ännu sämre humör... Men tillslut är det väl bara att acceptera det hela. Jag ska jobba svinhårt i veckan som kommer och sen blir det väldigt lugnt och väldigt skönt, lite för lugnt och skönt kanske...
Men jag tänker inte fundera på det ännu, jag tänker bara glida med nu i ett par veckor, det är vad jag har bestämt mig för. Ingen ångest, inga negativa framtidsutsikter, bara varje dag precis som den är. Låter inte det underbart? Jag tycker det i alla fall.

Nu ska jag kanske jobba lite, känns så onödigt att sitta här på en söndag annars.

Just det! Nu kom jag på vad jag ville visa... Igår kom jag hem hyfsat tidigt och bestämde mig för att titta på film och äta glass (som man så gärna gör klockan halv två på lördagar). Jag kollade på Royal Tenenbaums för första gången på flera år och slogs verkligen av hur bra den är. Måste kanske se den där räv-dock-filmen Som Wes Andersson har gjort ändå...
Hur som helst, den här scenen är förjävla vacker, tycker ni inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar