fredag 21 maj 2010

Sommaren

Härlig dag idag. Jag är på väg till Mossebacke för att träffa Amanda. Jag har saknat henne, av någon anledning har vi inte setts på typ en månad nu. Det blir nog trevligt.

Lundakillen frågade i kommentarerna varför jag inte, min vana trogen, skriver mitt lilla fredagsinlägg och frågar vad ni ska göra ikväll.
Den handlar mest om att det inte riktigt känns som fredag idag tycker jag... Kanske för att jag var mer än måttligt berusad i glada vänners lag igår och var ledig idag. Dessutom har jag en taxi som anländer 07.00 imorgon, så det känns inte riktigt fredag, nä...
Vad det däremot känns som idag är sommarlov. Det känns som en sån där junidag typ tre dagar in i sommarlovet när solen skiner och det luktar sådär jättestarkt av syren och man inte riktigt vet vart man ska ta vägen för man har så mycket tid och så mycket lycka framför sig. Kanske inte riktigt så idag, men det finns en förnimmelse av det i luften. Och det räcker bra.
Det kommer nog att bli en bra sommar det här. En av de bästa. En att minnas. Jag siktar på det, och idag känner jag det i hela kroppen.



1 kommentar:

  1. Jag håller med dig om i dag. I dag är jag lycklig fast jag inte borde.

    SvaraRadera