torsdag 20 maj 2010

I brist på annat...

Ingen ska säga att jag inte är öppen för att helt ogenerat stjäla idéer från andra människor när det behövs... Jag tänkte att det kunde vara kul att göra en sån där enkät som alla bloggare pysslar med. Jag stal en från Johan som sannolikt stulit den från någon annan. Återkommer senare med ett riktigt inlägg.

Frågor som någon annan hittat på, svar av mig:

Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Johan, om jag rullar stolen en smula också.

Vad var det senaste du såg på tv?

Har inga kanaler hemma. Det senaste jag såg i TV-väg var ett nedladdat avsnitt av The Office, amerikanska versionen.

Utan att se efter, gissa vad klockan är?

12.07. Ganska grovt fel... Den är just nu 11.52

Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Den här låten. Och prat här på kontoret men jag vet inte vad de säger, musiken dränker det mesta som tur är.

Vad gjorde du på innan du började svara på den här undersökningen?

Jag läste lite bloggar och kollade min mail, svarade på ett från en trevlig läsare som vill köpa en bild av mig!

Vad har du på dig?(detaljerat)

Skor från Vans ovanpå helt vanliga svarta strumpor. Byssor som jag precis inhandlat från Svensson Jeans ovanpå ett par riktigt slitna kallingar, kan vara ett av de där paren som har hängt med sedan mellanstadiet typ. Ett bälte som inte funkar. En t-shirt från T-post. Det är allt.

När skrattade du senast?
På tunnelbanan idag tror jag, en tant sa något skämtsamt som jag inte kommer ihåg och jag skrattade artigt. Det var ett falskt skratt.

Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Whiteboards och sånt. Trista företagsgrejer. Lite tidningsurklipp. En 20-lapp som en gång tillhörde Bert Karlsson.

Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

En jävligt härlig lägenhet. En jävligt härlig kamera eller två. Men först av allt en riktigt lång resa. Ja.

Berätta något om dig som folk inte känner till?
Vet inte...

Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad ska skulle det vara?
Hm... När det kommer till kritan kanske man skulle stoppa någon hemsk naturkatastrof eller så egentligen, det har väl varken med politik eller skuldkänslor att göra? Man skulle kunna säga mycket annat men om jag verkligen hade makt att göra det då skulle man väl bli tvungen att göra något sånt väl?

Tycker du om att dansa?

Jag tycker väldigt mycket om att dansa, det är väl enda anledningen till att man fortfarande går ut och klubbar... Men det blir bara riktigt roligt i rätt miljö till rätt musik.

Har du några husdjur?
Nej.

Vilket jeansmärke?
Äger inte två par av samma märke faktiskt, det är svårt det där. Letar mycket efter par som passar. Gillar mina nya Svenssons.

Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Vet inte alls. Är en bra bit bort från det där...

Vad vill du att gud ska säga till dig när du kommer till pärleporten?
”Jag ber om ursäkt för alla olägenheter” Då skulle jag skratta gött och kanske glömma min förvåning och ilska över att det faktiskt finns en gud...

Vilken var din första konsert?

Oj, vet inte. Jag minns att jag var med pappa och såg Robert Broberg i Globen när jag var knodd. Den första jag gick på av egen kraft var antagligen något på grönan i tonåren, vad minns jag inte.

Fyra favoritsaker utan rangording?
Min kamera. Min soffa. Min skinjacka. Mitt japanska cigarettetui/speldosa.

Vilka gör du, önskningar eller planer?
Va? Jag gör väl både och. Kanske.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Vet ej. Har hört någon gång att det var Brorsans idé.

Gillar du din boendesituation?Ja, den är helt ok. Gillar min lägenhet, gillar området, ogillar den höga hyran, så kan man nog säga. Men jag bor bara kvar där ett par månader till...

Har du bra hörsel?
Jag har väl inte riktigt George Costanza-bra hörsel men jag klarar mig...

Idrottar du?
Nej. Aldrig någonsin. Funderar på att börja planera att lägga upp en plan för att börja träna. Snart.

Smeknamn?
Jeppe. Jeppan. Och när jag jobbade på fritids: Peppe.

Vilken låt lyssnar du på just nu?
Tog av mig lurarna för att göra motstånd mot lunchplanerna (kebab). Så nu är det någon Norah Jones-kopia på reklamradion som brusar i bakgrunden.

Har du hånglat med någon på din Skunklista?

Har ingen skunklista, det låter som en hemsk sak att ha.

Vad ska du göra nu?

Nu ska jag publicera detta och sedan knalla ned till ICA och köpa mig en sallad eller liknande. Sen ska jag klippa lite resereportage är tanken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar