torsdag 27 maj 2010

En bra affär

Sitter och surfar efter objektiv på Tradera, lite som ett barn i en godisbutik antar jag. Men det är dyrt det där tyvärr. Så jag letar efter klipp, bra affärer, objektiv som kanske ser dassiga ut på bilden eller där säljaren har underskattat värdet i en 20 år gammal glugg... Erik brukar alltid påpeka att det är något som karaktäriserar mig, jag gillar att göra en bra affär, att få saker till ett bra pris. När jag och Johan var på Primark i London (vilket för övrigt inte är en rolig upplevelse, men billigt) så köpte jag två skjortor vilka jag trodde skulle kosta mig 16 pund, väl framme i kassan kostade de bara 11 och jag blev överlycklig. Sedan dess har jag berättat för alla som vill lyssna att jag köpte två skjortor för 130 spänn. Helt ofrivilligt är jag stolt över detta. Gör det mig till en snål person? Jag vet inte... Jag har inga problem med att punga upp för något om jag måste, det är bara det att jag gillar en bra deal. Det hade inte gjort någon skillnad om skjortorna sänkts från 20 till 15, det var själva sänkningen som gjorde mig glad. Jag tror att det är väldigt svenskt, om man nu ska generalisera. Hade jag inte varit så rädd för alla människor i världen (utom möjligen en handfull) så skulle jag nog älska att pruta på marknader och så också.


Jaja. Nu ska jag gå hem från jobbet och kvällen ligger öppen. Det är skönt. Ofta funderar jag vid den här tiden på vad jag vill göra med min kväll och inser att jag inte egentligen vill något av de alternativ som oftast finns. Ikväll är det lite tvärt om tror jag, det finns mycket som skulle vara skoj ikväll. Vi får väl se...

2 kommentarer:

  1. F I N T Du råkar, vilket bl.a. vännen Erik märkt, ha en hjärna. En bra sådan. Själv känner jag kinda the same för delar av mänskligheten. Och jag känner mig lite löjligt stolt när jag jämför priser i en affär och upptäcker att jo, t.ex. två av dessa grejer kostar mindre än det där affären skyltar med som "billigt". Mänskligt tycker jag… och känner mig löjlig nu när jag skriver't hehe

    SvaraRadera
  2. Jag är precis likadan. Tycker dock att det kan vara rätt trevligt att bli så glad för en liten händelse! Tack för inviten och en grym spellista förresten! ;)

    SvaraRadera