torsdag 20 maj 2010

Jag ska åka till en ö

Ikväll ska jag på middag. Trevligt. Det känns väldigt vuxet med dinner party gör det inte? Jag gillar det, jag vill försöka få in mer sånt umgänge i mitt umgänge känner jag, hur många öl kan man dricka på Underbara bar innan det blir gammalt liksom? Ganska många tror jag i och för sig...

Vilken rörig vecka det här är, allt är upp och ned. Jag njuter i fulla drag av att vara rörig just nu, att svepas med i detta ett tag och tackla det som det kommer. Mellan varven har jag dessutom fått vara ledig mitt i veckan, hur länge sedan var det jag var det? Och på lördag åker jag en sväng till London. Det blir nog bra, jag har aldrig besökt London och jag har inte så mycket förväntningar annat än möjligen att det ska vara ganska grått och brunt, jag känner på mig att det kanske inte är helt riktigt.

Enda gången jag besökte Brittanien var när mitt ex bodde där. Hon pluggade i en studentstad norr om Liverpool, Preston. Vilket jävla rövhål det var, Preston, där kan vi snacka grått och brunt och regn och sneda tänder.
 Om man bildgooglar "Preston"...

Jag slogs av två saker på min visit där: Allt man hört om brittisk matlagning är sant, jag köpte en pizza som var utom denna värld i äcklighet. Och: Vad är grejen med denna besatthet vid att klä ut sig? Engelsmän tycker väldigt mycket om att gå på maskerad, så förstod jag det. I den här lilla staden som möjligen var i storlek med typ... Lund? Så fanns det inte mindre än fem ”fancy dress shops” och varje dag när jag var där så såg man människor på väg ut iklädda de mest fasansfulla kreationer (det mesta verkade gå ut på att väldigt överviktiga tjejer skulle ha väldigt små kläder på sig). Varför gör de så?
Har aldrig riktigt hajat maskerad grejen, väldigt mycket jobb för att se ut som en idiot, eller?

?

4 kommentarer:

  1. Well Jesper. Jag är i och för sig trött på Lund, sökte mig tillbaka till Playa de Stockholmia och… kom in på en utbildning jag inte kunde säga nej till. Så blir jag kvar här ändåååå some fuckin' years… som också blir kul på sitt sätt??

    På fredag börjar vad man här kallar "ett organiserat vansinne": Lundakarnevalen "Rätt & Felkarnevel" (man har alltid ett 'tema' på't)Ja… sånt tycker man bara e kul i Lund. I tre dygn håller "vansinnet" på. Och Fastän Lund "bara" består av så där hundratusen pers, brukar sammanlagt ca trehundratusen dito glo på det gigantiska karnevalståget.

    Ha't så kul i London och som böter för att jag inte kan låta bli att vantolka det du skriver om"rövhålet" Preston som något slags likhet med Lund så… får du ta' me' tusan skriva att du e 25 i din presentation. Salve.

    SvaraRadera
  2. det är roligt att klä ut sig! Förstår för all del inte grejen med feta i brudar i utmanande kläder, men de ska väl också få ha lite roligt mitt i allt självhat?

    SvaraRadera
  3. Vad roligt di kommer ha! Du har bara hängt på fel ställen tror jag, häng runt charing cross så kommer du nog stöta på några roliga hipsters. Skulle tipsa dig om folkscenen i London och om det fanns några roliga gig du kan gå på men just den här helgen verkar det totalt dött. Hur länge ska du stanna?

    SvaraRadera
  4. Här sitter man och väntar på lite tradition. Att Jesper skall fråga oss vad vi skall göra i helgen? :)

    Jo, se på karnevalståget och tvångsidka samlag – inte riktigt – för att överhuvudtaget komma någon vart i stan på lördag. Trevlig helg i alla fall!

    SvaraRadera