tisdag 25 maj 2010

Hemma

Ok. Nu är jag hemma igen. Den här gången är jag hemma ett tag också. Men tiden går så fort just nu, det känns som att jag kommer att blinka och sen är det höst...
Skitsamma, London var härligt på många sätt även om de flesta av turistgrejerna var hemska och överbefolkade, är det något tips jag kan ge till någon som ska dit så är det väl att undvika allt sånt för det tyckte jag inte så mycket om alls faktiskt. Inget särskilt revolutionerande tips kanske...
Jag tog inte alls så mycket bilder den här gången, mest för att jag inte hade med mig något teleobjektiv, jag har upptäckt att jag verkligen måste ha en bra 300mm på såna här resor, det gör mycket för fotot. Men nu hade jag inte det så egentligen tog jag bara en enda bra bild och det är den längst ned här.



Marknader, det måste vara det bästa. Är det något man alltid ska göra vart man än kommer så är det att besöka en marknad tycker jag. 

Johan är mycket för turistbilder, han vill att jag ska fota honom framför varenda liten grej och jag hatar det... Han lyckades övertala mig om att jag ju faktiskt måste ha en bild på mig själv framför den här bron, det var väl en himla tur att vi tog den så att ingen tvivlar på att jag faktiskt varit i London...


3 kommentarer:

  1. Du har rätt. Motivmässigt ät marknaden faktiskt speciell. Fina bilder. Den sista med enorm skärpa – eller tycker jag bara det? – med motiv som liksom växer ju mer man ser. Samla och ställ ut sometime. Tänk på't.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag såg dig på trädgårn i fredags, men det kändes som om det skulle vara lite stalker-aktigt att gå fram och säga att jag tycker om din blogg..

    SvaraRadera
  3. Lunda: Jag tackar för det! Vet inte om det där med att ställa ut, det vore kul men det skulle också vara jävligt jobbigt tror jag...

    Sofi: Det var jag! Synd att du inte sa hej, det hade varit trevligt. Jag hamnar säkert där på fredag igen så om du kommer dit så tar vi och skålar lite.

    SvaraRadera