tisdag 23 februari 2010

Att ta en fjäder, göra sig en höna och sen försöka slakta den om och om igen...

På 1000apor körde vi ett otal youtubeklipp i olika listor till allmän förnöjelse. Vissa var roliga, andra var inte så roliga. Ett av våra och andras favoriter var det där klippet med unga David som är hög, kommer ni ihåg det? Det säger ju sig självt att det är kul. Knark + barn = roligt, det tycker jag känns självklart.

Här är det om ni har glömt:


Jag såg det igen för några dagar sedan och småskrattade lite, framförallt åt allt runt omkring detta... Klippet har alltså fått ungefär en fantasiljon visningar och som alla ansvarstagande fäder har Davids pappa bestämt sig för att har man så många youtubevisningar så måste det väl ändå gå att klämma lite deg ur det. Sagt och gjort startade han så en websida där han säljer t-shirtar och klistermärken med lite hallucinationsaktiga tryck föreställande hans egen son på hans första tripp och så tar han 20 dollars a pop för dessa.


Dessutom kände Davids pappa att det fanns ett starkt allmänt behov av en helsidesartikel om det två minuter långa youtubeklippet som han spelat in med sin mobilkamera, skriven av honom själv såklart.


Jag vet inte om det är sorgligt eller roligt eller både och men det säger något om kändisskap och uppmärksamhetstörstande nu för tiden, gör det inte?

1 kommentar:

  1. Va faen brushan jag hinner inte. Jag har massa halvfärdiga, potentiella guldinlägg men tvingas hafsa ihop på grund av tidsbrist.
    Nytt inlägg idag dock.
    Love ya!

    SvaraRadera