torsdag 4 februari 2010

Mot Orienten!

På väg till Arlanda genom snöblandat regn. Det är precis så
vidrigt att åka på E4:an som man vill att det ska vara när man har
en solsemester framför sig. Nu ska ju jag inte på semester i och för
sig, men ändå.

För en gångs skull känns det som att jag har knutit ihop alla
trådar, det känns inte som att jag har glömt något, det känns inte
som att jag lämnade något ogjort på jobbet. Någon typ av harmoni
börjar långsamt att infinna sig känner jag, och då blir man ju
orolig.
Något kommer väl gå åt helvete, så tänker jag. Så kommer det
kännas när jag förgås i ett brinnande inferno någonstans över
Mellanöstern, "nog fan var det för bra för att vara sant" kommer jag
muttra där jag sitter och brinner...

För det är ju faktiskt lite sjukt att jag får betalt för att åka
till Thailand och fota mitt i februari, eller hur? Jag tänker inte
ifrågasätta det, jag tänker bara njuta av det!

Jag hoppas att det fortfarande är någon som läser nu för vem vet
hur kul den här bloggen blir när bloggaren får lite sol på näsan!
Massor av bilder och putslustiga kulturkrockar utlovas.

2 kommentarer:

  1. Bara njut Jesper! Ibland ska livet vara sjukt bra.

    SvaraRadera
  2. Trots att jag blir fruktansvärt avundsjuk så älskar jag att gotta mig i bilder från värmen, fota jättemycket!!
    Har saknat din blogg under pausen förresten.

    SvaraRadera