söndag 7 februari 2010

Fototönten

Såhär ser jag ut när jag vandrar genom marknader och parker i Bangkok:


...som en riktig tönt.
Jag har en rigg på mig för att få stadigare bilder, det blir grymt men det har bieffekten att alla stirrar på mig.
Idag gick jag längs huvudgatan på en av Bangkoks största marknader och kände hur hundratals personer glodde på mig samtidigt. Det var en konstigt obehaglig men samtidigt lite tillfredställande upplevelse...

Just nu: Pool. Snart: Chinatown by night! Blir jag mördad på den här resan så sker det antagligen ikväll. Har jag inte bloggat på ett dygn så ringer ni ambasaden, ok?

5 kommentarer:

  1. Om inte din mamma hinner före… Minns att du skrev hur hon ringde när du skrev om hur deppig du kände dig en gång…

    Men visst ställer man upp. :)

    SvaraRadera
  2. töntigt är charmigt!
    och på tal om ingenting, hur kommer det sig att du har varit i Järvsö?

    SvaraRadera
  3. Victoria: Jag har varit i Järvsö och jobbat två somrar. Jag var ledare på ett läger för överviktiga ungdomar på Nordsjögården. Också töntigt? Charmigt!

    Lundakille: Jag lever, så spara telefonpengarna!

    SvaraRadera
  4. Men Jesper..glöm inte thaiboxning om du hinner med..
    Ha det fint! /ak

    SvaraRadera
  5. Okej, ja du blir ju bara charmigare och charmigare!(töntigare)

    Brukade vara mycket där på somrarna, har släkt där. Järvsö är liksom lika med Sommar.

    SvaraRadera