fredag 12 februari 2010

En enda röra

Idag, igår, den här långa perioden sen jag satt och skrev mitt senaste inlägg här på bloggen, den har varit rätt så snurrig på alla sätt...
Resan tog aldrig slut kändes det som och jag var på konstigt humör.

Vad det gäller den här bloggen så satt jag på planet med långt gågna planer på att lägga ned nu. Jag skrev ett inlägg i huvudet, ett litet avskedsinlägg. Det fanns bra poänger där, bra argument för att sluta.
Frågan är väl i och för sig inte vad jag kan hitta för anledningar till att sluta utan vilka anledningar jag kan hitta till att fortsätta... Jag enades med mig själv om att adressera den frågan igen en annan dag när jag inte var så trött.
Så vi får väl se.

En annan del av mitt konstiga humör kan ha att göra med att jag hittade en bok i en bokhandel på flygplatsen i Istanbull där jag tvingades döda tre timmar.
Bok/skivhandeln verkade annars bara ha reseböcker, Atatürk-biografier och sån där musik med ylande män, men så låg där två kopior av Richard Dawkins "The God delusion". Kändes malplacerat på ett härligt sätt så jag köpte den och sträckläste 100 sidor, det är en av de där böckerna som jag har tänkt läsa i något år nu men inte läst.

Och nu är jag fylld av saker som jag redan visste men nu har fått fler exempel på om religösa och fanatiker. Jag blir fundersam av sånt och lite arg och lite deppig, en stor del av den här världen är fan inte klok...
Men sånt är lite för påfrestande att fnula på en sån här kväll när jag knappt kommer ihåg vad jag heter (Mer om det också en annan dag).

Istället ringde jag Erik och två saker bestämdes: Imorgon river vi upp en matta på Fasching och just nu ska jag ta ett bad (det sista inefattar ju inte Erik egentligen, det var mest ett eget beslut). Detta gjorde mig på betydligt bättre humör!

Alltså, badvatten...



7 kommentarer:

  1. Erik verkar vara en bra en. En grej ba'. Ere han som känner dig bättre än vad du själv gör? Och ere han eller du som sagt det?

    Ja det var två tämligen meningslösa frågor. Ha ett skönt bad Jesper!

    SvaraRadera
  2. äh. ja tycker inte du behöver lägga ner. jag tycker att du är go. inte bara för att du är en fräsching och så (kanske lite därför) utan mest för att du verkar rättså vettig och lite tänkig och för att du kan det där med skrivande och det är det ju inte så många bloggare som kan liksom liksom. ja. stanna hos oss jesper!

    SvaraRadera
  3. Lundakille: Det var nog jag som skrev det någon gång, och det är nog sant, åtminstone om vissa saker, om det mesta. Och, ja, han är väldigt bra, det är han.

    Ido: Tack för det! Argument #1 för att fortsätta: Trevliga människor ger mig trevliga kommentarer. Det är ju faktiskt värt mycket.

    SvaraRadera
  4. Inte lägga ner! Vore väldigt tråkigt tycker jag. Men såklart, jag förstår att det är en press att känna att man måste skriva något varje dag. Men, det uppskattas iaf att du skriver ska du veta. Gillar din blogg! Tycker du verkar vara en riktigt skön kille, jag känner igen mig i många av dina tankar (trots att jag är en tjej). Vore trist att inte kunna fortsätta följa dig.
    Ha en skön kväll, somna inte i badet...

    SvaraRadera
  5. Sluta inte blogga! Jag lär mig väldigt mycket nyttigt av dig (typ namn på uteställen i stockholm iallafall) som är bra att ha när jag försöker hänga med i mina stockholmsvänners diskussioner. Gick dock lite fel när jag skulle leka världsvan och säga att jag hade talats om Fasching för att du skrivit om det. jag uttalade det liksom fa-sching, svenskt uttal, eller vad man ska säga. Dom skrattade i en timme. Så lägg inte ner! (asdåligt argument, men you get the point)

    SvaraRadera
  6. Du borde fortsätta blogga, tycker om din blogg! Men det är sant som du skriver, du måste hitta anledningar till att fortsätta blogga - och det bör nog inte enbart vara för att få kommentarer. Hursomhelst, fortsätt! Du verkar vara en vettig människa och gillar att läsa dina tankar.

    SvaraRadera