torsdag 25 februari 2010

Tvättstugehelvetet

Idag får man lön och det är något att vara glad för!
Gårdagen var ju som bekant lite motig, den kulminerade i att jag skulle smygtvätta sent i tvättstugan eftersom att den är bokad fram till sommaren (även de där 06.00 - 09.00 passen som jag uppfattar som ett hån mot alla som är under 70). Jag smög runt där och gjorde mitt med lite rädsla för att bli upptäckt av någon galen granne. När jag väl skulle hämta tvätten var det i triumf jag kom till stugan med mina påsar, jag hade lurat systemet, så kändes det. Det var då jag upptäckte att de jävlarna stänger av strömmen vid tio. Jag hade gått i en fälla. En björnsax för ungdomar som tror att de kan tvätta mitt i natten hur som helst.
Min tvätt hade hunnit torka i ungefär tio minuter och jag fick spendera en hel del tid och kreativitet på att hitta ställen i min lägenhet att hänga den på (hela badkarskanten hemma randas av strumpor just nu).

Och det var kronan på verket som var gårdagen.

Men idag har jag en bra känsla faktiskt! Ny dag, nya möjligheter! Trots att byxorna jag har på mig fortfarande är lite fuktiga och frös till is i väntan på tvärbanan för en stund sedan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar