onsdag 7 april 2010

Angående en modeikon

DN har en artikel om Kim Jong-Il idag. Man måste älska den lilla rackaren. Nu har en kommunistisk tidning stämplat honom som modeikon.

Tidningen säger sig veta att Jong-Il modet nu sprider sig snabbt över världen. Kids från Kalifornien till Tokyo vill bära kaki med pressveck och gärna medaljer på det.
Det är ju inte riktigt sant kanske... Citatet ”Kim Jong-Ils mode, som nu sprider sig snabbt över världen, är något som aldrig tidigare har inträffat i världshistorien” av en ”fransk modeexpert” är kanske inte riktigt förenligt med sanningen, och detta gör sig DN (på DNs lite översittiga, försiktiga sätt) lustiga över.

Jag vet inte jag. Sant är att Kim Jong-Il inte är någon modeikon, men han kanske borde vara det? Är det bara jag som ibland drömmer om att få klä mig som en skurk från Star Trek eller som en karraktär från en av Matrix-filmerna? Kim jong-Il lever den drömmen. Vissa dagar chillar han i helbeige men hans favorit är strama, mörka, högt knäppta kreationer.

Jag är imponerad. När H&M släpper sin Jong-Il-serie så skrattar han sist och jag kommer att stå i kö för att norpa åt mig ett par platåskor och en härskar-jacka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar