fredag 16 april 2010

Fredag!

Mycket kul idag: Katlas Vrede är påväg att väckas!

Nu är det slut med Körsbärsdalen... Ve och fasa.

Ikväll blir det fest va? Jag har en känsla av att jag kanske kommer att kuka ur lite ikväll. Roligt uttryck föresten, kuka ur, jag använder det allt för sällan...
Jag ska på en fest hos en vän till en vän ute i en förort till en förort. Det blir nog kul, det är nämligen så att ju äldre man blir desto ovanligare blir ”hemmafesten” i klassisk benämning. Man går ut på krogen, man förfestar och efterfestar men hemmafestar - det gör man allt för sällan. Därför är det alltid trevligt när det händer, jag hoppas att det blir ordentligt stökigt! När jag själv hade fest för ett par veckor sedan så gick jag runt och påpekade det glatt för alla som inte ville lyssna: ”FA-AN vad stökigt det blev!”, puttrade jag. Det är så jag vill ha det.

Så denna vecka kör vi en klassiker här på bloggen, trogna läsare vet att jag alltid brukade fråga er vad ni ska göra ikväll och att ni sällan svarade. Nu frågar jag i alla fall: Vad ska ni göra ikväll? Vad ska ni dricka? Är ni sugna på att hångla och dansa och sånt? Eller?

Ikväll vill jag lyssna på den här:

13 kommentarer:

  1. Jag vill så himla gärna dricka öl men jag har varit ute både tisdag och onsdag den här veckan, så vet inte om det är riktigt okej. med tre dagar på en vecka alltså. Är det det? Isåfall ska jag dricka öl.

    SvaraRadera
  2. Ska till Muppsala och träffa gamla vänner. Skoj!

    SvaraRadera
  3. Utgång i Stockholm för ovanlighetens skull, bor annars i Uppsala & har varit taggad sen förra helgen på fest i storstan! Ska fira en kompis lillasyster som fyller 18 dock, så får se var vi hamnar... :)

    SvaraRadera
  4. A: Det är helt ok tycker jag.

    Malin: Gillar inte Uppsala egentligen, förra Valborg var traumatisk, men du får säkert skoj.

    Anna: Viperroom! Nivå 22! Göta Källare! Kör för fa-an!

    SvaraRadera
  5. Plan A: Dejt. Men det är inte spikat än, så känns kanske inte så lovande då?!

    Plan B: Häng med polare.

    Plan C: Gråtande ensam hemma i soffan med ett paket glass.

    Hursomhelst - en kanonkväll! ;)

    SvaraRadera
  6. eftersom jag jobbar med resor har jag en alldeles fantastisk kväll/helg framför mig! Dvs kontoret och hjälpa arga/ledsna/förvirrade resenärer...jäkla Katla! Önskar dig en trevlig kväll iaf!

    SvaraRadera
  7. Jag kan inte dricka för jag äter penecillin, ska nog mest sitta hemma och kolla på film och förmodligen gå och lägga mig tidigt. När jag tänker på det är det vad jag brukar göra, oavsett om jag för närvarande äter medicin eller inte :(

    SvaraRadera
  8. H: Jag röstar för polare. Fredag är ingen bra dejtdag är det det?

    Sara: Död åt Katla! Lycka till med att lugna alla arga resenärer...

    Zethie: Deppigt. Men nu har du ju i alla fall en anledning att sitta hemma. Om man inte har något annat val så blir det väl lite mindre trist väl?

    SvaraRadera
  9. Utgång i småstad. Sorgligt men sant. Förhoppningsvis smakar vinet godare än vad det ser ut och det spelas något annat än gagaaa. Men solen skiner ju!

    SvaraRadera
  10. Tar bilen till en väns avskedsfest, i och med bilen blir det nog ingen dricka, och förövrigt kanske det inte ens blir avsked då tanken är att hon ska flyga tidigt imorgon. Så en nykter nu får du stanna hemma ett tag till kväll blir det.

    SvaraRadera
  11. ska sitta hemma. tycker INTE det är deppigt. är DET deppigt?

    SvaraRadera
  12. jag har jobbat tills nu o ska dö på soffan tänkte jag. tokladdar för imorn! sådär lite för mycket egentligen så man inte riktigt uppnår förväntningarna.. oh well, vi får se vad som händer.
    åh! hemmafest. fifaaasiken vad kul. jag vill också! hoppas du har det riktigt härligt!

    SvaraRadera
  13. Jobb imorgonbitti = Lugn fredagskväll = Sushi + "Away we go" med vänner. Skön kväll, bra film. Tyckte jag hade grymt flyt som fick en lampa, och satte ihop sladdar osv. För att nu upptäcka att jag inte har någon glödlampa, kan alltså inte se om jag lyckats. Lägger elektrikerambitionerna på hyllan och går och lägger mig tidigt istället. Läser du böcker? Vilka? /a.

    SvaraRadera