fredag 23 april 2010

Fredag!

Lite så är det ju idag. På riktigt. Man kan inte riktigt hjälpa att vara hyfsat glad idag. Jag ska iväg på inspelning och sen är det helg, ikväll vill jag ha roligt. Jag vill svepas iväg av vårnatten. Vi får väl se hur det blir med det...

Igår satt jag och såg Koyaanisqatsi. Det är en sån där film som jag ser om med jämna mellanrum och drömmer våta fotodrömmar. Har ni sett den? Den är verkligen fantastisk... Sitter och lyssnar på Philip Glass musik till filmen nu i konstig kontrast till varm vårdag.
Vissa filmer är tidlösa. De är väldigt få men vissa är det, koyaanisqatsi är en sån film, det är förvånande hur aktuell den känns trots att den snart är 30 år gammal.
Hela finns dessutom i HD på Youtube!



Nog om detta nörderi... Vad ska ni göra ikväll mina vänner? Jag vill ha fredagstips!

5 kommentarer:

  1. Så himla usel blogg!
    Sämsta i Sverige. Så himla wannabe!!

    Och så är du ganksa risig också som försöker vara snygg och alternativ. Man ser igenom hela din fasad.

    10frågor vind en frågestund är bara generande!

    Lägg ner!

    SvaraRadera
  2. Kunde du, "Anonym" inte spytt direkt i toan i stället för här på bloggen? Krya på dig ändå.

    Jesper: Var det inte ett tag sen du gick på Fasching med E och/M? Har fått för mig det.

    SvaraRadera
  3. Anonym (om det nu är ditt riktiga namn): Lugna ner sig nu. Det är faktiskt fredag, helt fel dag att hålla på och hetsa upp sig så där och skriva med en massa utropstecken tycker jag.
    I övrigt så tycker jag att det var konstruktiv kritik... Ska försöka bättra mig för din skull.

    Lundakille: Jo du, det var ett tag sedan nu... Är ju en massa flickvänner och annat bjäfs ivägen numera. Trist.

    SvaraRadera
  4. Gillar designen, svårläst och snyggt. Lite som du? Ha ha.
    Ikväll blire middag ute sen spelning, Michael Wiehe eller Tomas Andersson Wij. Vad hade du valt? Det lutar åt Wiehe här. /a.

    SvaraRadera
  5. Åh, ikväll peppar vi till denna låt: http://open.spotify.com/track/5xMAMaVbW3tkjXTmSUBPTd. Sen går vi på pop-klubb på Kåren i Sundsvall och raggar på franska utbytesstudenter eller något.

    SvaraRadera