måndag 19 april 2010

Positiviteten

Min älskade bästaste vän Erik har börjat med nån ny grej. Han skickar små peppande meddelanden i tid och otid. Jag tror att Erik är väldigt glad just nu, eller så kanske han har läst nån sån där självkänsla-bok och blivit kristen och jobbar på att sprida ljuset, fast just det är nog inte så troligt när det gäller Erik...

Såhär har det i alla fall sett ut de senaste dagarna:


Jag tror att det är lite på skämt och lite på sanning. Jag tycker i alla fall att det är väldigt trevligt! Och det får mig att tänka på att jag allt för sällan ger komplimanger till folk. Det är så jävla billigt att säga något snällt men det kan betyda mycket att få en liten komplimang om man har en dålig dag.
Nu låter jag som en sån där vidrig bok...
Men det är ju sant! Och det händer nog varje dag att jag tänker positiva saker om folk i min närhet som förblir outtalade. Jag ska bli bättre på det där...
Erik: Du är antagligen den intelligentaste människa jag känner. Och du passar också bra i tajta jeans...

3 kommentarer:

  1. Va glad för att du har en sån skönt positiv vän. Mina e bara neggo just nu! (säkert urläcker i tajta jeans :P)//J

    SvaraRadera
  2. Härligt! Man kan bli så glad av småsaker! Det är nog någonting som jag också ska försöka bli bättre på. :)

    SvaraRadera
  3. Det är en liten grej jag har börjat med - ja. Och jag tänker fortsätta och därmed basta.
    /
    E

    SvaraRadera