torsdag 22 april 2010

Bra jobbat med frågorna, här kommer svaren

Sofie sa...
Fan, jag som läser din blogg mest hela tiden. Med den där headern kommer det aldrig gå. läskiga dockor är det värsta som finns!
O förövrigt, kan vi inte få se dig med håret bakåt?! Ja!

- Ok, jag byter den snart då, själv är jag lite småfascinerad av läskiga dockor, väldigt roligt att fota såna... Håret bakåt? Nja... Hade sådana funderingar för nåt år sedan, det är nog inte för mig.

A sa...
Kanske lite "mina vänner"-bok-frågor det här. men fortfarande frågor!
Vilka är dina favoritfilmer och favoritcigaretter? Och vilken är den bästa skådespelaren/skådespelerskan du vet? Och när ska du lotta ut en dejt med dig själv? Alla tjejer som läser den här bloggen väntar ju!

- Favoritfilmer är svårt, älskar "Farväl Falkenberg" och jag älskar amerikanska indies typ ”Away we go” och ”Little miss sunshine”, finns ett gäng såna som är fantastiska. Men när man pratar om favoriter så måste det väl vara de där som består, som man ser om och om igen? Nyckeln till frihet kanske, den var min första favoritfilm i alla fall.
- Cigaretter är cigaretter, jag bryr mig inte så mycket som andra verkar göra. Köper Marlboro lights av ren vana numera.
- Bästa skådisar, också svårt. Sean Penn kanske, jag såg ”Milk” och ”All the kings men” med kort mellanrum och han är verkligen en skådis som kan allt och som kan bära en hel film på ryggen. Bland tjejer så tycker jag att det är ännu svårare, är väldigt imponerad av Ellen Page men det kan ha att göra med rollerna som hon har fått trots att hon är så ung.
- Det skulle kännas lite hemskt att lotta ut sig själv så tror jag, som att jag var något att vinna som alla tjejer vill ha. Nej, vill man prata med mig eller träffa mig så är man välkommen att skicka ett mail!

Malin sa...
Jag ska till Stockholm i maj och behöver helt enkelt tips på bra klubbar och barer. Vi verkar dela samma typ av musiksmak så jag litar på dina råd.

- Ok, tyvärr är jag ju inte precis den hetaste klubbkatten i stan. Visst går man ut och så men jag är inte den som har koll på alla de nyaste coolaste ställena.
Barer jag gillar i alla fall: Söders hjärta, Underbara Bar, WC, hotellbaren på Rival, Nada. Jag föreslår en drink på någon av dem och sedan vidare till kanske Strand eller Marie Laveau om det är fredag (Baren på Strand är gratis men det brukar ändå bli bra drag där, så det är bra om man är fattig). Annars självklart klubb Soul på Fasching lördagar, Stockholms odiskutabelt bästa dansställe, öppnar vid 12.

Hanna sa...
Hur ska en perfekt flickvän vara enligt dig?

- Alltså inte hur en tjej ska vara för att jag ska vilja att hon blir min flickvän utan hur en perfekt flickvän ska vara? Det där kan man ju skriva massor om men det är svårt, man vet aldrig vad man kommer att älska och hata med någon efter ett tag. Jag tror att det är sjukt viktigt att man vet när man ska ge sin partner lite utrymme. Att inte kväva varandra. Låter klyschigt men är det något som dödar förhållanden så är det att man umgås för mycket och glömmer att sakna varandra tror jag.


Anonym sa...
är du feminist?

- Ja, det är jag. Och feminism och genusfrågor är jävligt viktigt tycker jag. Sedan kan jag tycka att det är lite luddigt vad det är att vara feminist och vad feminismen bör sträva mot. Jag skrev ett inlägg om det för inte så länge sedan, här har du det.

Anonym sa...
det måste va typ 85% tjejer som läser din blogg. du vet att du skulle kunna få ligga sjukt mycket genom den här bloggen va?

- Tror du att det är 85%? Känns ju lite härligt i så fall... Men här svarar jag lite som ovan, ska jag hora ut mig själv och lägga ut mitt nummer och fråga om någon vill knulla? Nej, det känns lite konstigt. Men jag har faktiskt träffat bloggläsare tidigare, folk som har mailat och så. Det var lite blandat, lite konstigt men härligt...

anna sa...
om du skulle göra en tatuering, vad skulle du göra för någon?

- Jag ska göra en tatuering! Frågan är om jag ska göra den nu snart eller senare, möjligen ska jag och två kompisar tatuera oss i Wien i sommar. Jag ska i alla fall göra en liten fågel på min underarm, precis under armvecket. Känns som en bra början. Jag har en bild klar och det är bara frågan om att få arschlet ur vagnen...

Anonym sa...
Berätta om när du förlorade oskulden?


- Jahaja, ok, varför inte?
Jag var nyss fyllda 18 år och hade träffat min första flickvän någon månad tidigare. Efter att vi bara varit ihop ett par veckor så hoppade en kompis av från en planerad resa till Mallorca som vi skulle göra den sommaren, min nya flickvän fick ta hans plats och då blev det liksom lite outtalat så att vi skulle göra det där, på semestern. Och så blev det, hotellsäng på Mallis med havet utanför. Det var faktiskt ganska fint på alla sätt och vis även om sexet väl var ganska så väldigt trevande.
Ärligt talat så minns jag inte jättemycket av själva akten. Mest minns jag innan, förväntan, och efteråt, någon typ av lättnad.

Anonym sa...
Har du och storebror Mats samma föräldrar?

- Vi delar en mamma men har olika pappor. Mats är ju tio år äldre än mig och kom från min mammas tidigare förhållande.

Anonym sa...
Lunkan?

- Nu har jag googlat ”lunkan” och det enda jag har klurat ut är att Lunkan är ett ganska så fjantigt smeknamn på ”grabbar” som heter Lundqvist eller Lundgren eller liknande med lite lagom lumpenvibbar.

Anonym sa...
Önskar du någonsin att folk skulle känna igen dig på samma sätt som Calle? Avundsjuk på att han slipper köa på krogen?

- Någon gång ibland kan jag nog fantisera om att vara ”känd” men då handlar det nog mest om vad man är känd för, inte kändisskapet i sig eller sånt som att slippa köa på krogen. Den typen av kändisskap som Calle har skulle jag verkligen inte vilja ha själv.

Anonym sa...
Jag har precis flyttat från dalarna till min bror i norrort och skulle verkligen behöva en stockholmsguide. 
Knåpa i hop ett inlägg med dina smultronställen?
skulle behöva veta lite mer än medborgarplatsen och drottninggatan liksom..

- Jaha... Man är ju inte jättebra på att vara turist i sin egen stad egentligen. Och jag kommer mest på saker som är härliga på sommaren. Då, när det har blivit varmare, tycker jag att du ska utnyttja att Stockholm ändå är ganska nära skärgården, ta en buss ut, det är helt underbart att göra det över dagen. Sen ska jag fundera och kanske skriva ett sånt inlägg snart. Utgångstips har du ovan.

5 kommentarer:

  1. apropå sista frågan; kom till winbergs i vaxholm så får du en gratis hamburgare på min bekostnad då jag jobbar där! mysigt.

    SvaraRadera
  2. jaha, här missar man att gå in på din blogg någon dag och så missar man en frågestund, jaha jaha.

    SvaraRadera
  3. Anonym 1: Det låter trevligt! När det blir lite varmare kommer jag gärna!
    Anonym 2: Trist att du missa't! Ställ en fråga här om du vill...

    SvaraRadera
  4. Jag missade också.

    Festival! Hur?
    Med sprit, camps, lera, tälthångel. Lite musik.
    ELLER
    Med konserter, vandrarhem, grillat vid nån sjö. Mer musik.
    ?

    ..och, vad gör du när du inte kan somna? Antingen för att fördriva tid på natten, eller för att faktiskt kunna somna?
    /a.

    SvaraRadera
  5. Det där med festivalerna är inte riktigt spikat ännu, kan åka billigt på de flesta i egenskap av fotograf men det är frågan om jag har någon att åka med... Peace & Love ska jag definitivt på men sen får vi se. Sen kommer jag nog att jobba på några stycken till. Alla som ska åka och vill hänga får höra av sig!
    Och jag har inget problem med tält och lera, så länge det är roligt.

    När jag inte kan sova så brukar jag inte kämpa mot det, jag går hellre upp igen och ser ett avsnitt av Seinfeld eller läser lite och sen går jag och lägger mig igen, brukar funka.
    Fast nu var det länge sedan jag hade problem med det där, jag brukar somna när jag träffar kudden...

    SvaraRadera