tisdag 13 april 2010

En magisk kväll

Det var en sån fin kväll igår. Det var alldeles soligt och jag stod uppe hos Karl XIV och väntade på Zuzanne och bara njöt.
Konserten var fantastisk. Så jävla bra. Det kan vara så att jag fortfarande är lite rusig från spelningen igår men jag fick verkligen känslan av att ha sett något stort. Även om Mumford & sons kanske inte kommer att bli gigantiska så tror jag att för mig, personligen, så är det ett band som kommer att finnas med mig resten av livet.
Johnny Flynn som öppnade var också mysig. Jag passade på att testa att filma lite och upptäckte att bilden blir fantastisk och att ljudet blir skit... Så tyvärr blev det jag filmade av Mumford & sons, när ljudnivån var lite högre, inte så kul att titta på. Men det här funkade:



Nej, det var verkligen fantastiskt, jag blev alldeles harmonisk igår. Hyfsade bilder blev det också.

4 kommentarer:

  1. åh. vad jag är avundsjuk! vill veta mera ju. line-up, var publiken med, stämning liksom.

    SvaraRadera
  2. Det var bra stämning, mycket allsång och de körde igenom nästan hela skivan plus ett par nya låtar som kändes jävligt vassa. Många saknade nog "Winter winds" men det har aldrig varit min favorit.
    Förutom någon packad idiot som stod och skrek "Markööööös!" mellan varje låt så var det riktigt mysigt. Synd att de inte kommer på nån svensk festival i sommar för jag hade gärna sett dem igen på en större scen...

    SvaraRadera
  3. hoho inte min heller! definitivt white blank page alla dagar i veckan..!
    jag blir alldeles för arg på spelningar.., kan aldrig koncentrera mig för det finns alltid nåt stolpskott som ska skrika.. ta på thåström förra sommarn tex. "honåhan! honååååhan!" låt mig vaa.
    jag hoppas jag får chansen att se de nån gång... typ i göteborg så man slipper åka så himla långt...
    bra blogg du, keep up the good work!
    stor kram

    SvaraRadera
  4. fan, lägg av nu! Mumford and sons är ju den största musik vi har just nu, tillsammans med Bon Iver. Vi måste tro på vår egen generation!

    Såg dom i Christiania för någon vecka sen, riktigt bra. Inte ofta ett band har så starka individer rent musikaliskt. har höga förväntningar på det här!

    SvaraRadera