torsdag 15 april 2010

sdpokadfpskoadfpin

Bakom mig spelas någon typ av musik, framför mig spelas någon typ av musik. Jag hamnar mitt i dessa ljudströmmar som blandas på ett obehagligt sätt. Det kan verkligen vara enerverande... Så jag lyssnar på annan musik i lurar.
Vi har haft quiz på kontoret idag då det uppdagades att Johan inte kan någonting om svensk musik. Vår chef Mats spelade låt efter låt, den ena en större klassiker än den andra och Johan kunde bara identifiera ”Idas sommarvisa”.
Inget att skämmas för, Johan är inte uppvuxen med Cornelis och sånt där som jag är. Johan lyssnar på annat.
Det fick mig att tänka på att det är stor skillnad på det där och att olika människors musikaliska ”utveckling” säger ganska mycket om dessa människor. Tror jag.
Jag kan bara se till mig själv och det jag lyssnar på, det jag lyssnat på under åren. En gång hade jag en intention att skriva en serie inlägg om det där men jag fastnade på mellanstadiet av någon anledning.


Vet inte vad jag ska skriva om idag i övrigt. Jag har funderat på att skriva något om påven och hans rövgäng men jag blir bara nedslagen, jävla gubbar, ständigt dessa jävla gubbar...
Sen tänkte jag skriva ett helt inlägg om den där ungen som skrattar som en dåre på ”Turistens klagan”. Jag undrar om den ungen skämts livet igenom eller om han/hon typ kör det som en isbrytare på fester nu för tiden? ”Det var jag som blev bjuden på jazztobak av Cornelis och skrattade som en jävla dåre på den där sommarlåten...”

Sen hade jag tänkte skriva något om detta askmoln som tydligen sänker sig över landet, det kändes som den tråkigaste nyheten någonsin...

Nej, seg dag. Jag hoppar över resten av dagen, vi ses imorgon. Då är det fredag. Och det är bra.

2 kommentarer:

  1. Domdäringa bilder'a som Johan skrivsnattrar om på sin blogg där han skriver om slynan "Sirpa". Är det bilder'a som du tagit? För jag började att gucka här…

    SvaraRadera
  2. Jag har nog inte tagit dem för jag vill minnas att jag blev uppvaktad av en precis lika anstötlig varelse samtidigt som "Sirpa" gjorde sitt bästa för att förföra stackars Johan. Men de togs med min kamera, så mycket vet jag. Det var en rolig kväll det där...

    SvaraRadera