onsdag 24 mars 2010

Angående Paolo Roberto

Såg en video där Paolo Roberto misshandlar en 16åring. Ingenting han inte har gjort förut i och för sig... Här är den, den är inte så kul...



...men den fick mig att fundera lite på våld och de människor som hela tiden kämpar för att våldet ska ha en stor del av vårt samhälle.
Paolo Roberto har alltså gjort sig en karriär på att misshandla människor, först som privatperson och senare professionellt, inte konstigt då att han kämpar för att det ädla yrket ska hållas vid liv. För ärligt talat, det där med skådespeleri är ju inte riktigt Paolos grej...


...och de där kokböckerna kändes ju en smula krystade va?


Hur som helst. På äldre dagar har Paolo lärt sig att våld ändå inte riktigt uppskattas av alla, så han har gjort sitt bästa för att hävda sin intellektuella sida och är noga med att be om ursäkt efter att han slår ned tonåringar.

Oavsett hur det är med Paolos uppriktighet och oavsett om han förstår det själv eller inte så är han en våldsförebild för unga killar som tycker att det är häftigt att slåss. När Paolo ”skojbråkar” med dem och tillslut lackar ur och visar vem som är alfahanen så är han en idiot som skapar nya små idioter. I dagens samhälle är Paolo Roberto en av de människor som ständigt stoppar upp utvecklingen mot något mer jämställt och något där killar inte behöver bete sig som han gör.



Jaha. Vad kan man säga? Far åt helvete? Ja, det låter bra. Paolo Roberto, om du mot förmodan skulle vara en av mina få läsare: Far du åt helvete!

14 kommentarer:

  1. Jösses! Jag instämmer. Han kan fara åt helvete! "Paolo om feminism" var det mest korkade jag hört.

    SvaraRadera
  2. Han är ett skämt! Jag tycker synd om hans fru som måste (har valt att) leva med en sån mansgris.
    Han har alltid varit, är och kommer alltid att vara en idiot.

    Vad underbart det skulle vara om alla tänkte som du gör.

    SvaraRadera
  3. Känner lite eufori när jag läser din braiga text och hoppas där- och härmed att du med tanke på att du kanske deltar i tvenne fester i helgen, får åtminstone ett tjejhångel.

    Übrigens… well i Don Paolos fall – och han har fallit! – beror mycket av hans benga betéende på storleken. Vissa små men…

    SvaraRadera
  4. vad är egentligen skillnaden mellan verbalt våld och fysiskt? Tänk på det innan du ber någon du inte känner fara åt helvete. Inte särskilt moget.

    SvaraRadera
  5. Du Anonym. Det kanske Paolo Roberto, som den offentliga person han är, som själv gått ut med sina problem vad gäller våldsutövning – någon gång på 1980-talen – liksom får ta?

    Att hans publik, vi, reagerar inför en som uppenbarligen inte lever som han lär.

    Men visst… Du kanske är lite känslig för ord som helvete. Då kan det vara en tröst att ta till Gud. You know, han älskar ju alla. Och just det. Paolo är ju själv katolik. Han har säkert biktat sig eller något sånt.

    Han klara sig nog ändå, som bl.a. Edvard Persson skulle sjungit, fast på skånska.

    SvaraRadera
  6. Det är en stor skilnad på verbalt och fysiskt våld. Fysiskt våld skadar människor.
    I övrigt så nej, jag känner inte honom men han har valt att vara en offentlig person och dessutom en offentlig person som sprider den sortens dynga som ovan. Det ger mig en rätt att kritisera honom eftersom att han påverkar samhället.
    Att be någon fara åt helvete är kanske inte ett sofistikerat sätt att kritisera någon men Paolo och män som honom gör det i TV varje dag, jag tänkte att jag inte skulle vara sämre.

    SvaraRadera
  7. Tycker att vad du sa i slutet av ditt inlägg var väldigt bra.. MEN måste säga att jag inte håller med dig i din kommentar. Visst är det skillnad på verbalt och fysiskt våld men verbalt kan skada lika mycket, om inte mer än fysiskt!

    SvaraRadera
  8. Det här är intressant tycker jag, So (och "Anonym" också för den delen, om det nu är ditt riktiga namn...)
    Varifrån kommer den föreställningen, att verbalt våld skulle vara "lika illa eller värre"?
    Tyvärr är det påståendet helt enkelt inte sant. Vad någon säger till dig kan bara påverka dig så mycket som din hjärna tillåter det att påverka dig. Om någon bryter ditt ben så kan du inte bara skaka av dig det, eller hur?

    SvaraRadera
  9. Visst har du rätt i det handlar hur man låter det påverka en själv, och att man skaka av sig det på ett sätt man inte kan om man är fysiskt skadad. Om någon säger något elakt till mig så kan jag för det mesta skaka av mig det, men många människor och synnerhet barn kan inte det. Hos barn kan elaka ord sätta väldigt djupa spår.
    Okej kanske fel av mig att verbalt våld är värre, men jag tror att man kan glömma bort mycket ord faktiskt kan skada. För att ta ditt exempel, ett brutet ben läker men en känslomässig smärta kanske aldrig gör det.

    SvaraRadera
  10. Obehagligt att en vuxen man gör såhär.. :/

    SvaraRadera
  11. Någon borde lära Paolo att det är Bättre fly än illa snacka.

    SvaraRadera
  12. Hej Broder,
    Nu är jag tillbaka från ett soligt Grekland. Måste bara få vara lite dryg en sekund. Vill minnas att jag smädade Paolo i ditt sällskap för ganska länge sedan men direkt mötte mothugg av typen att han var "ganska smart egentligen". Kan dock inte ta gift på om det var din åsikt eller ej.
    Det märkliga med Paolo är att han sällar sig i skaran skitstövlar/dårfinkar med medeltidsideal som hela tiden tillåts passer som någon sorts clowner/sanningssägare (jfr Bert Karlsson & Robert Aschberg.

    Paolo må kunna konsten att göra ett leverne på de mest bisarra saker men det är ju inte nödväntigtvis något att sätta på pluskontot.

    Alla intryck jag (och som 80-talist har det ju varit en del Paolo i TV & tidningar) har bara bekräftat bilden av en mycket liten människa med mycket liten hjärna.
    Dessutom en rätt töntig sådan.

    SvaraRadera
  13. Hittade hit via Alex Schulmans blogg, som jag tycker har en så otroligt skön stil när han skriver. Glad i hågen blev jag när jag då upptäckte att du är lika bra och har nu redan inspirerats av din vän den nödige, ska titta lite extra på dom där lapparna i framtiden!

    SvaraRadera
  14. Paolo får bånge varje gång han får chansen att slå en annan människa, uppenbarligen är han en adrenalinknarkare med sadistiska inslag.
    16 åringen får skylla sig själv som hetsar upp honom, förhoppningsvis har han lärt sig en läxa till nästa gång.

    SvaraRadera