onsdag 31 mars 2010

Bra dag!

Gillar den här dagen. Den kommer att bli grym. Jag har höga förhoppningar på den. Den börjar med jobb men slutar med berusning på en båt! Och det är inte att förakta. Vi ska på konferangs på en sån där finlandsbåt. Jag har inte åkt på en sån sedan jag var en parvel och när jag tänker på kryssningar så minns jag när vi jobbade i Frihamnen och jag mötte glada kryssare varje dag när jag var på väg hem från jobbet och de var påväg till sina båtar. Jag minns ett gäng på kanske 10 killar i 18årsåldern som skrek över hela gärdet till tonerna av White stripes ”Seven nation army”: Viiii ska å-ka på kryyyysniiing, om och om igen...
Så min bild av kryssningar är ungefär det här:


Ändå känns det väldigt spännande detta, jag tror att det kommer att bli trevligt!

Men det är inte allt som händer idag, för innan vi sätter segel ska jag äntligen, äntligen få sätta händerna på en sån här:



Är det bara jag som blir upphetsad av den där filmen? På riktigt.

1 kommentar:

  1. Du är inte ensam. Jag blev dock även avundsjuk. Så jag känner mig blåst på upphetsningen.

    SvaraRadera