onsdag 24 mars 2010

Vinterviken

Min lilla fotopromenad igår höll på att få en ände med förskräckelse när jag nästan ramlade rakt ned genom tunn is utan en människa i närheten, hade ju varit ett pinsamt sätt att dö på... Kanske hade det spekulerats i mord först, dumpad kropp i Vinterviken. Sen hade de kommit på att jag bara var en idiot som försökte komma lite närmare strandkanten för att fota snö. Nej, det var tur att jag klarade mig där. Speciellt med tanke på att det inte blev särskilt bra bilder heller, vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig, det var inte särskilt bra ljus (becksvart) och mulet. Och jag ser framför mig att just de bilderna antagligen hade framkallats av någon om jag dog där under isen och så hade de blivit det sista jag åstadkom.

Lite mörker:

3 kommentarer:

  1. Ledsen, men jag måste säga att bilderna blev fina och stämningsfulla. Så på din gravsten hade det kanske stått: "… och han var också en god mörkerfotograf…"

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder, tycker speciellt om den sista.

    SvaraRadera