onsdag 17 mars 2010

Skurkar och sånt

Idag är onsdag och det är en dag då jag måste göra en himla massa saker. Får jag allt klart så kommer jag att vara väldigt nöjd med mig själv ikväll. Av den anledningen gillar jag såna dagar, det är så skönt när man är klar med dem.

Mycket att göra eller inte så slängde jag ett öga på dagen till ära 60-årsfirande listan FBI most wanted. Väldigt underhållande, i 60 år har man alltså skrämt upp allmänheten med en lista på de tio farligaste, läskigaste bad guysen som springer runt där ute, kanske i DITT KVARTER! Det är versaler och a.k.a och ARMED AND DANGEROUS och så vidare. Jag fastnar för den här liraren:




Varför? För att alla älskar en con-man, den smarta tjyven, man måste älska honom. Lyssna på den här beskrivningen:

Brown speaks fluent French and has a Masters Degree in International Business. He is an avid golfer, snowboarder, skier, and dirt biker. Brown enjoys being the center of attention and has been known to frequent nightclubs where he enjoys showing off his high-priced vehicles, boats, and other toys. He has been described as possibly having bisexual tendencies.
Brown has ties to California, Arizona, and Utah. In the past, he has traveled to France and Mexico. Additionally, he may be in the possession of a Glock 9mm and a .45 caliber handgun.


Killen gillar att festa och åka i snabba bilar men har alltid en pickadoll nära till hands. Jag kan redan se George Clooney framför mig i filmen om Browns liv. Varför blir man så fascinerad av brott och brottslingar? För att man uppskattar sitt eget lugna liv när man funderar på sådana här killar och ångesten som antagligen förknippas med att ligga på FBI most wanted list? Eller för att det inte låter så illa ändå att checka in på små hotell i Mexico under falskt namn och sova med en pistol under kudden? Lite av båda kanske...

Vet ni föresten att man får 27 miljoner dollars om man hittar Bin Laden?! Så om det är spänning man vill ha kan man ju bara säga upp sig och börja leta.

2 kommentarer:

  1. Det värsta för FBI är nog killens bisexuella tendenser. Hu så hemskt!

    SvaraRadera
  2. Skulle garanterat försöka dejta den där filuren.

    SvaraRadera