lördag 6 mars 2010

Ett brev till mitt 16åriga Jag (ert ämne)

Skulle välja ett till av era ämnen och det här nedan lockade mig lite, även om det kändes lite cheesy... Såhär blev det:


Hej.
Först och främst: Jag mår bra, jag är inte invalidiserad efter en hemsk olycka och jag sitter inte i fängelse eller så. I övrigt ska jag inte berätta för mycket, jag förstår att du är nyfiken men det skulle väl förstöra lite om du redan visste? Jag vill inte gå in på en hel Terminator-tidsrese-filosofi-utläggning här men vem vet vad som händer om jag säger åt dig att undvika den-och-den gatan på den-och-den dagen, då kanske vi hamnar i den där bilolyckan ändå...
Jag vet att du är ganska osäker på hur saker och ting ska bli, jag vet att du har en massa drömmar som känns väldigt långt bort. Vad kan jag säga om det annat än: ta det lugnt, allt löser sig. Försök att tro på dig själv lite mer bara, massor av de saker som du tror att du inte är kommer du att bli och andra är du antagligen redan. Tro mig.
En grej: ta körkort innan du flyttar hemifrån, det blir förjävla jobbigt att lyckas med det sen, ok?
Det där med sex föresten, det kommer också att lösa sig på ett bra sätt ska du se, du får din beskärda del av den varan du med och du kommer inte att vara den enda 25åriga oskulden hur mycket det än känns så nu. Och vad det gäller kärlek så vet jag att du längtar efter det också och att du kommer att fortsätta längta, men att även det kommer. Ha tålamod!
Hälsa Erik och Mathias att det blir bra för dem också och kom ihåg att de är dina bästa vänner.

Jaha. Det är svårt att komma på saker som jag vill förmedla... Jag vet hur mycket du bryr dig om folk omkring dig och vad de tycker om dig och är det något jag vill säga så är det väl att ingen av de där människorna är bättre än dig. Du är en grym kille som bara blir bättre och bättre hela tiden!

Ok. Ta det lugnt med spriten, mamma och pappa vet rätt mycket som du tror är hemligt... Använd kondom och så, fast det där har du koll på har jag för mig.
Nu ska jag ta en öl med Erik och Hanna!
Kram!
/Jesper 2010-03-06

Det var lite kul att skriva det där! Jag undrar om det är så jag skulle skriva om det gick att göra på riktigt eller om girigheten skulle ta överhanden och jag skulle skicka massa lottonummer?

Kul i alla fall! "So" hör av sig för att få sitt pris!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar