onsdag 17 mars 2010

Dröm

Oj!
Jag kom precis ihåg en dröm som jag hade för kanske en vecka sedan eller så, jag kommer inte ihåg exakt när... Jag minns att jag vaknade och var alldeles varm i hela kroppen samtidigt som jag desperat försökte somna om. Jag tänkte att jag skulle skriva ned den men sen glömde jag bort den, så klart. Nu, från ingenstans kom den tillbaka till mig.
Jag var i en bar, eller möjligen någon annanstans men folk var glada och fulla omkring mig. Jag stod i ett hörn och jag minns att jag hade den där känslan som jag ibland har i barer. Det är en känsla av att man inte passar in, en känsla av trötthet, det är den känslan man känner ungefär tio minuter innan man bestämmer sig för att gå hem...
I drömmen letade jag jättemycket efter mina kompisar och jag hittade dem inte bland alla människor. Jag mådde sämre och sämre tills jag plötsligt såg en tjej i baren som fullkomligt glödde. Jag har absolut inget minne av hur hon såg ut men i drömmen var hon det vackraste jag hade sett i hela mitt liv. Hon gav ifrån sig en känsla som jag inte riktigt kan beskriva, det var helt fantastiskt.
Och i drömmen gick jag rakt genom lokalen, helt fokuserad, och jag gick fram till tjejen precis så som jag aldrig skulle göra på riktigt och jag sa till henne precis hur vacker jag tyckte att hon var.
Jag kan såklart inte komma ihåg exakt vad jag sa, det var mer en känsla av att jag sa saker, perfekta saker. Saker som inte var klyschiga eller krystade och som kändes helt äkta trots att vi fortfarande stod inne i en bar. Och hon förstod att det var allvar och hon tittade på mig precis på samma sätt som jag tittade på henne och vi stod så nära varandra att våra näsor nästan nuddade vid varandra... Och mer minns jag inte.

Jag brukar inte drömma sånt, det var väldigt konstigt men helt underbart. Nu funderar jag på om det någonsin finns såna perfekta ögonblick i verkligheten. Drömmen var liksom perfektion, det var det drömmen var gjord för. Hur skulle något verkligt kunna överträffa det?

Jaja.

Nu kanske man skulle ta och gå hem från jobbet ändå...

1 kommentar:

  1. Det betyder att trygghet, välstånd och kärlek är att vänta..

    SvaraRadera