fredag 19 mars 2010

Pirrig

Fredag! Jag mår bra idag ska ni veta. Fest ikväll också, det är ju inte så dumt det, jag får ett speciellt pirr i magen av sånt.
När jag var tonåring, i högstadiet, då var jag festfixaren #1 vill jag nog påstå. Finns väl ingen poäng att mörka det här för min mor längre (även om en del av mig hoppas lite att hon inte läser nu), vi hade ganska många fester där i mammas lägenhet i Tallkrogen, det hade vi. När andra hatade att själva vara värdar så älskade jag det, det var väl något med att vara center för uppmärksamheten antar jag, att folk ringde mig för att kolla om de fick komma och så... Och innan folk droppade in på festen så var det alltid en blandning av upprymdhet och rädsla, det var en härlig känsla. Lite av den känslan har jag idag, påkallad av nostalgi.

Och om ni också ska ha fest eller förfest i helgen så har jag listan! Jag har blandat högt, lågt, gammalt, nytt, dansvänligt och trallvänligt men bara bra låtar, 50 stycken av de bästa!

FESTLISTAN

3 kommentarer:

  1. underbar playlist! nu blev jag också festpirrig. som man är på en förfest, när man tagit första klunken o låter stämningen bara skölja över en och man känner att ikväll kan vad som helst hända. den känslan gillar vi!

    SvaraRadera
  2. åh, fantastisk spellista. speciellt noah and the whale låtarna. tack!

    SvaraRadera
  3. Men herregud, jag tror du har världens bästa musiksmak!

    SvaraRadera