torsdag 25 mars 2010

Bara lite tips, i brist på annat

Jag har massor att göra idag. Så är det ju ibland. Lite tips då så att ni kan fördriva tiden utan mig. Igår såg jag en rolig film och en mindre rolig film, båda sevärda. ”Funny People” var faktiskt riktigt bra, en av få filmer som kommer ut som klarar av att vara rolig och ändå varm på ett okrystat sätt. Massor av kändisar som gör småroller som sig själva och det är ju alltid kul.
Sen såg jag om förra årets absolut bästa film, ”Bronson”. Den är helt fantastisk. Inte på grund av historien eller manuset utan mycket för skådespeleriet och sättet den är gjord. Se den omedelbart om ni inte har gjort det.



Mer då? Musik? Jag lyssnade på Bon Iver imorse för igår hittade jag en massa klipp på youtube från någon härligt jättepretentiös spelning i Paris. Kan vara värt att kika på också.




Så, nu har ni att göra. Vi hörs senare.

4 kommentarer:

  1. http://www.blackcabsessions.com/ du kommer gilla dem här! Kolla in på listan över "alla" :);)

    SvaraRadera
  2. Här har du några till.

    http://www.blogotheque.net/spip.php?page=cae_all&lang=en

    Yeasayers spelning är fantastisk, nr 87

    SvaraRadera
  3. Hejsan jesper!

    Jag tittar in på din sida titt som tätt. För mig förmedlar den ett vackert sken, en glimt av härligheten. Lät högtravande, jag vet. Men jag kan i dina ord läsa om en som tänker, en kille med emotionell intilligens. Du är bara super gó.

    Kram till dig

    SvaraRadera
  4. http://www.blogotheque.net/spip.php?page=cae_all&lang=en

    ;)

    SvaraRadera