tisdag 16 mars 2010

God morgon

Är på Sheraton denna morgon. Ska på presskonferens. Låter häftigt va? Det är det inte...

Är tidig i alla fall och står här och funderar på den lilla presentshop som finns här. Den är öppen måndag till söndag klockan 8-19, är det bara jag som tror att den är tom 98% av den tiden?


Jag tror att de bara har den där för att det ska vara så och jag tror att personen som står där inne varje dag har världens tråkigaste jobb... Speciellt med tanke på att han/hon omges av de fulaste sakerna som en mänsklig hjärna kan hitta på.



Det är som ett skämt, jobbade jag där så skulle jag tro att det var det, ett elakt skämt. Att man hade satt mig i butiken för att tyna bort i ensamhet omgiven av saker som inga friska individer någonsin skulle betala för.
Men vad vet jag om hotellbranchen...

3 kommentarer:

  1. Godmorgon. Hur uppkom uttrycket "Livet är ett ostron"? Kom nästan på mig själv tänka just det denna soliga morgon. /a.

    SvaraRadera
  2. "Världen är ett ostron"
    - Jag hörde det första gången från en vän, nu har jag hört att det från början är ett Shakespeare-citat som tagits lite ur sitt sammanhang. Det är lite luddigt vad det betyder, det kan tolkas som att världen är en plats där man kanske, men högst osannolikt, kommer att hitta lyckan i form av en pärla.
    Eller möjligen så handlar det om att man redan har rikedom och att ens värld därför är ett ostron...

    Jag brukar säga "världen är ett ostron, och du är en pärla!" alltså världen är ganska tråkig och ordinär men du är helt unik!

    Det finns många sätt att se på det när man tänker efter... Världen är ett ostron hursomhelst.

    SvaraRadera
  3. Ok! Min spontana vinkel var en annan, men din var också fin. /a.

    SvaraRadera