söndag 7 mars 2010

DJidiotin

Har precis vaknat för en stund sen, alldeles för tidigt men nu kan jag inte somna om fast jag är trött. Hade en mycket trevlig kväll igår, känns som att det var länge sedan jag kunde säga det men så var det, mycket trevligt.

Debaser ville väl ge igen för de dåliga kvällar jag har haft där och det var riktigt bra drag! Tänkte på en grej dock, som också debatterades häftigt igår. Vad är grejen med DJs? Igår var det nån speciell, jätteduktig, DJ som alla hade vallfärdat dit för att "se". Det var dyrare i dörren och en jävla massa folk. Och visst var han duktig, dansgolvet var fullt hela kvällen, musiken höll sig på en hög nivå (trots att sån där dansgolvsmusik inte egentligen faller mig i smaken). Det jag inte fattar är varför man står och glor på den där jäveln, varför man idoliserar och ser upp till honom? En DJ per deffinition är väl en person som spelar någon annans musik? Det är alltså någon som står där uppe och gör sitt jobb lika mycket som bartendern, han är ingen kreatör, bara en skivspelare. Han kan vara mer eller mindre bra på det, visst, men va fan?! Vad blir skillnaden (förutom lite fina övergångar) med att sätta på en playlist och trycka på "shuffle"?




Jaja. Det var trevligt i alla fall och musiken var helt ok.
Ikväll: Alice i 3D! Hå hå, så gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar