söndag 21 mars 2010

Gråtfest!

Man tycker att man borde känna sig själv hyfsat. Jag borde ha tillräcklig koll för att inte utsätta mig för jobbiga grejer på söndagkvällar efter en sån här helg. Jag är trött och deppig som det är och så kommer jag hem och får för mig att rulla på Million dollar baby på teven. Den är jävligt bra men jag brukar vara nära tårarna mot slutet även på en bra dag, en dag som denna blir det gråtfest här i soffan och en klump i magen efteråt...
Rätt så härligt på något sätt ändå, jag brukar inte gråta. Nästan aldrig faktiskt. Det är inget jag funderar så mycket på, det är bara så att det sällan kommer några tårar. Så när det väl händer är det alltid lite förlösande.
När det tog slut med min första tjej så kände jag först ingenting och sen ingenting men sen, dagen efter, när jag ringde pappa för att berätta så sa det pang och så kom allt på en gång. Undrar varför jag funkar så? Amatörpsykolog någon?

I vilket fall så måste jag balansera upp det här på något sätt nu, funderar på antingen ett litet Seinfeldmaraton eller möjligen att springa ned till videobutiken och hyra den senaste korkade komedin som finns...

Söndagar...




4 kommentarer:

  1. Fint skrivet. Det där med pappor ja… Min amatörpsykologiska del av hjärnan säger mig att du lite för-/omdevetet har en autoförståelse med pappa din. Du har ju – för att vara övertydlig på en söndag – halva din kromosomuppsättning av honom. När han hör dig fattar han mer än du trodde, ställer den "rätta frågan" som du inte var beredd på och så "pang".

    Råkade ut för samma när min katt dött p.g.a. lite jävliga omständigheter. Pappa satt i köket och frågade bara var katten var. Jag svarade, kände "inget" tills han frågade om jag kommit över't. Av någon j*vla anledning så "pang"…

    Lite pinsamt tyckte jag då.

    SvaraRadera
  2. Ibland kan det vara så att något först sjunker in när man säger det högt.

    Förövrigt tycker jag att det är skönt att gråta då och då. Att titta på klipp från spårlöst när de återförenas med släktingar eller en av de sista scenerna i Mrs Doubtfire, för att nämna några som sätter igång tårkanalerna.

    SvaraRadera
  3. Se "I love you man". Skitkul! Iaf om man som jag, ikväll, är lättroad och trött som fan. /a.

    SvaraRadera
  4. cred till ovan, i love you man är skitkul! pineapple express-härlig liksom.

    jag gillar förövrigt att gråta ibland. även fast det var ett tag sen sist.

    SvaraRadera