torsdag 4 mars 2010

Tävling!

Kan inte blogga så mycket idag, massor att göra, Schulman Show-inspelning och klippning och sådär.
Nåväl, istället tänkte jag att jag ska vara sådär läsarinteraktiv och ha en tävling! Något som kan sporra både er och mig...

Vi gör såhär! Ni kommer på något för mig att skriva ett inlägg om, något ni vill veta om mig eller bara skulle vilja att jag tjötade lite om. Beskriv eller ge ett förslag på en rubrik. Bästa förslagen får Spotifyinvites (ge bort den till en vän om du redan har vet ja!). Vad tror ni om det? Vi får väl se om det kommer in några förslag helt enkelt... Annars blir jag ledsen och skickar Spotifyinbjudningarna till random mailadresser på rent djävulskap!

11 kommentarer:

  1. Rubrik: Bekräftelsebehov! Läskigt men jag är nyfiken på vad du har att säga om det. Deep down. Go! /a.

    SvaraRadera
  2. Mitt jobb – om jag bara fick göra det jag gillar.

    Hur det jobbet skulle se ut då? Två varianter här. Antingem ditt eget drömjobb. Sen då, hur en dag på Hard Hat skulle se ut om du bara gjorde vad du ville, på ditt sätt o.s.v.

    En annan grej sen ba'… Har någon snackat med "Don Dasha"?

    SvaraRadera
  3. Rubriken är: FylleSMS

    SvaraRadera
  4. "Ett brev till mitt 16 åriga jag", idéen är tagen från en bok jag läser, för att klargöra.

    SvaraRadera
  5. filmfilmfilm! favoritfilm, värsta du sett, vad du skäms för att du älskar, favorit skådespelare, denna-kollar-jag-på-när-jag-är-sjuk-film. ja, du fattar grejen...
    jobba på !

    SvaraRadera
  6. skriv om kärlek, det är du bra på!

    SvaraRadera
  7. Eftersom det är handlar om spotify, länka din egen bästa spotifylista, eller skriv om musik, tex, topp tio bästa låtar. Om den här bloggen var ditt "Musikguiden i P3" vad skulle du spela då? Kan bli riktigt bra, då du verkar ha bra musiksmak. gör mer listor, vad som helst, favorit-låtar, favorit-filmer, favorit... nånting annat. Mer listor!

    SvaraRadera
  8. Jag tycker du ska skriva om din pluggtid. Alltså den i vuxen ålder. Jag förstår att du har pluggat, men inte riktigt vad? Foto av något slag kan jag tänka mig. Men berätta, gamla minnen. Pinsamma händelser. Jobbigaste läraren, etc etc.

    SvaraRadera
  9. Ok, härliga förslag! Såhär tycker jag:

    ”Bekräftelsebehov” - Mycket bra! Det tycker jag är intressant och det vill jag skriva om.

    ”Mitt jobb” - Jag får så mycket av mitt jobb på jobbet varje dag... Ändå känns det som att jag redan skriver mycket om det, gör jag inte? Dasha är föresten redan grundligt häcklad men jag tror inte att hon bryr sig så mycket tyvärr.

    ”FylleSMS” - Jag är inte typen som fylleSMSar så mycket, i alla fall inte på ett jobbigt eller roligt sätt, så det skulle bli lite trist.

    ”Ett brev till mitt 16 åriga jag” - Spännande. Hade tyckt att det var för pretentiöst att skriva annars kanske. Men nu kanske det skulle vara kul...

    ”Tvångstankar” - Intressant, ska fundera på hur sjuka mina tvångstankar egentligen är.

    ”Filmfilmfilm!” - Jag älskar film men det är också en sån grej som jag med jämna mellanrum skriver om ändå. Ska ta ett långt inlägg om film snart!

    ”Kärlek” - Tack för det! Men jag vet inte vad jag ska skriva om det i allmänhet... Det där får nog komma när det passar helt enkelt.

    ”Listor” - Listor är kul! Kanske ska snickra ihop lite såna... Men spotifylistor finns det nog några veckor bakåt, ska lägga upp en ny sån snart också.

    ”Pluggtid” - Har lite historier från skolan så det kommer nog någon gång...

    Och vinnarna är!... Jag vet inte riktigt. Flera bra förslag. Ni får se vilka jag skriver helt enkelt. Maila mig om jag skriver ditt förslag så får du din invite!

    Ps. Härligt att den överlägset längsta kommentaren på den här bloggen är skriven av mig själv...

    SvaraRadera
  10. skriv om den sjukaste lögnen du dragit. såna situationer (när man själv inte är inblandad) är askul. helst en sån där påbyggnads-lögn, du vet när man blivit avslöjad redan, men gräver ner sig djupare genom att toppa den tidigare lögnen med en ännu mer osannolik i ren panik. förstår du vad jag menar? eller är det endast jag som pysslar med sånt?

    SvaraRadera