söndag 28 mars 2010

Söndag

Jag har haft en sjuk helg. Fram och tillbaka och hit och dit över hela
stan har jag åkt känns det som och kul har jag haft. Så Idag satt
jag och funderade på den här helgen och alla olika sammanhang jag har
befunnit mig i. Jag har hängt med allt från kändisar till
gymnasiekids till vita medelklasskillar med guldkjedjor runt halsen
som låtsas att de kommer från farliga förorter...
Först tänkte jag hur roligt det skulle vara att låsa in alla de där
människorna på samma fest, sjukt hade det varit. Det finns ett
bredare spektrum av människor i den här staden än vad man kan tro...
Sen funderade jag på vad som förenade de här människorna. En av de
sakerna är att många av dem går ganska långt för att passa in i
sitt sammanhang. Så länge man är som handen i handsken någonstans
så finns det alltid en plats att fly till, är det inte så med
många? Eller tänker folk inte så, det bara händer ändå?

Sånt funderar jag på idag och antagligen är det för att hur
trevligt jag än hade i helgen, på alla de ställen jag hamnade, så
kände jag inte riktigt att jag passade in på något av dem. Det är
väldigt sällan jag känner det över huvud taget faktiskt. Oftast
skiter jag i den känslan och struntar i att passa in, men ändå. Alla
kanske känner så ibland, men det verkar ju onekligen som att många
kämpar hårt för att slippa den känslan, om så bara på någon enda
plats, och sedan intalar de sig själva att den platsen är den bästa.

Svammel svammel.
Som sagt mycket tankar idag. Jag tänker på att man alltid hör att
man ska "vara sig själv" och ändå är det ingen som verkar leva så.
Inte heller jag.
Jag tänker på att jag har blivit förolämpad och tittad på
uppifrån höga hästar flera gånger den här helgen, faktiskt. Det
finns så jävla mycket aggression som tar sig uttryck en vanlig
utekväll i den här stan, kanske överallt. Är inte det jävligt
trist? Jag tror att jag kan räkna fester jag har varit på som varit
enbart varma härliga tillställningar på ena handen.
Fast det kan ju förstås vara så att det bara är jag som är
överkänslig också, det låter troligt.

Nåja. Jag har haft en väldigt rolig/mysig/galen helg och jag ska
sluta svamla nu. Det här inlägget blev jättekonstigt men så blir
det ibland. God natt.

3 kommentarer:

  1. Bra skrivet. Läser och känner igen.

    SvaraRadera
  2. fast det verkar trist att ha utgångspunkten att alla väljer umgänge utifrån att man för allt i världen vill passa in nånstans och inte att man på riktigt kanske tyr sig till folk som man råkar vara lite lik.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar verkligen din blogg. den är riktigt bra och underhållande. måste bara säga att du är galet snygg också. he he.

    SvaraRadera