onsdag 3 mars 2010

Härliga Fadde!

Nu vet jag att alla redan har skrivit om detta med dörrvakten Faddes entré in i komedivärlden. Men ändå... Jag såg precis igenom Faddes uppträdande från igår kväll.

Föga förvånande är Fadde inte ett komiskt geni, det blir inte så många gapskratt och man frågar sig om publiken skrattar med Fadde eller åt honom. Men det är min poäng här, det spelar väl inte så stor roll?
Jag har läst Faddes blogg sporadiskt de senaste åren och den fullkomligt svämmar över av (ofrivillig) humor (typ det här, fantastiskt kul tycker jag!) När Fadde skriver ett långt inlägg om att han städat sitt hus och kröner det med en googlad bild på en sopkvast så är det den typen av humor som inte går att återskapa utan som bara kan uppstå när en snäll men dum gammal dörrvakt som gärna blir lurad av sin omgivning får härja fritt. Samma sak är det när Fadde går ut i tidningen och dissar hela humoreliten dagen innan, för att sedan stå där på scenen och se ut som att hans huvud stöpts i vax och sedan doppats i vaselin och stamma och inte förstå publikens reaktioner.
Det är väl humor om något? Låt honom hållas nu, vem vet vilka komiska pärlor han kan leverera om vi bara ger honom lite uppmuntrande puffar och en mick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar